شیخ الازهر شمشیر خود را از رو بست

شیخ الازهر شمشیر خود را از رو بست
شنبه 31 فروردين 1392 - 13:53

شيخ الازهر که مانند برخی گروه ها و جریانهای مصری با سکوت درباره سفر اشغالگران صهیونیست به مصر تحت عنوان گردشگر و وجود سفارت صهیونیستها در قاهره، نظر موافق خود را با این رژیم به صورت غیرمستقیم اعلام کرده، در آستانه سفر به عربستان سعودی، ایران را به دخالت در کشورهای عربی و گسترش تشیع متهم کرد!!.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد الطیب" در ديدار"علي فضل الله" رئيس موسسه خيريه المبرات بيروت و هیأت همراهش، با تکرار مواضع یک بام و دو هوای خود ضد جمهوری اسلامی ایران ، گفت که با "گسترش تشیع" و "دخالت ايران" در امور داخلي كشورهاي عرب حوزه خليج فارس مخالف است.
روزنامه سعودی "الریاض" تأکید کرد که دیدار احمد الطيب و "علي فضل الله" به طرح اشكالاتي منحصر شد كه روند تفاهم بين اهل سنت و شیعیان را با مانع روبرو مي كند.
احمد الطيب همچنین مدعی شد: الازهر دژ محكمي براي اهل سنت است كه اصول ثابت امت در برابر تحريف و تغيير محافظت مي كند و از دعوت مسلمانان در سراسر جهان اسلام به پیروی از اعتقادات صحيح در گفتار و كردار و برگرفته شده از اهل سنت در طول عصرها و نسل ها خسته نمي شود.
شیخ الازهر درحالیکه وی و همقطارانش تا کنون بارها اظهارات کینه توزانه‌ای را ضد ایران مطرح کرده‌اند، در این دیدار خاطرنشان کرد: ما به گسترش فرهنگ تسامح و مبارزه با فرهنگ كينه توزی و اهانت به خواست اين امت نياز مبرم داريم.
وي تصريح كرد: موضوعي كه بايد روي آن تمركز كرد همان نفوذ شيعه در كشور اهل سنت است مثلا مصر همواره جايگاه اهل سنت و جماعت بوده است و الازهر قاطعانه اين نفوذ شيعه را رد مي كند و دوست نداريم كه جوانان مصر و مردم آن شيعه شوند.
این اظهارات شیخ الازهر درحالی مطرح می‌شود که دانشگاه الازهر هفته گذشته در همایشی در قاهره، طرح‌هایی مداخله جویانه و خصمانه را ضد جمهوری اسلامی ایران بررسی کرده است.

پربیننده ترین خبرها