مخالفت اخوان اردن با حضور نظامیان آمریکائی

مخالفت اخوان اردن با حضور نظامیان آمریکائی
شنبه 31 فروردين 1392 - 17:57

العالم، اردن - اخوان المسلمین اردن بر مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی در این کشور تاکید و اسرائیل را تنها منبع تهدید برای امان دانست.

"علی ابوالسکر" رئیس شورای «جبهه عمل اسلامی» اردن  - شاخه سیاسی اخوان المسلمین- در مصاحبه با شبکه خبری العالم، هدف از استقرار 200 نظامی آمریکائی در خاک اردن را تبدیل این کشور به پایگاهی نظامی برای ضربه زدن به سوریه دانست و تصریح کرد: ما و مردم اردن بی هیچ تردیدی با حضور نظامیان خارجی در این کشور یا استفاده از خاک این کشور برای ضربه زدن به هر یک از کشورهای منطقه مخالفیم.


رئیس شورای جبهه عمل اسلامی اردن، با تاکید بر دیدگاه استوار این گروه در مخالفت با حضور نظامیان خارجی در اردن، افزود: ما انتظار نداریم که دولت امان دیدگاه ما را بپذیرد اما آیا آمریکا از پیامدهای حضور نظامی خود در کشورهای مختلف پند و عبرت نگرفته است؟


ابوالسکر، افزود: ارتش اردن قادر به حفاظت از آب و خاک این کشور است و نیازی به کارشناسان و نظامیان آمریکائی در این شرایط حساس منطقه وجود ندارد؛ از سوی دیگر خطری اردن را تهدید نمی کند و اگر خطری اردن را تهدید کند، این خطر همان دشمن صهونیستی است. 


رئیس شورای جبهه عمل اسلامی اردن، استقرار نظامیان خارجی در خاک اردن با هدف دخالت نظامی در سوریه را غیر قابل قبول دانست و گفت: سناریویی که برای سوریه آماده شده است، شبیه سناریوی عراق و افغانستان است و نظام حاکم اردن مانند دیگر نظام های حاکم منطقه مرزهای خود را به روی نظامیان خارجی برای دخالت نظامی در عراق و افغانستان باز گذاشته است.


ابوالسکر آمریکا را به توسعه طلبی در منطقه از گذشته های دور تاکنون متهم کرد و گفت: هدف اصلی آمریکا از مستقر کردن سامانه پاتریوت یا نظامیان خود در اردن و دیگر کشورهای منطقه، حمایت و حفاظت از رژیم صهیونیستی است.


وی افزود: آمریکا خیرخواه مردم منطقه نیست و مردم اردن مخالف هر گونه دخالت نظامی یا سیاسی آمریکا در منطقه هستند.

19-22:4

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها