ورود مستقيم اردن به خط بحران سوريه

ورود مستقيم اردن به خط بحران سوريه
شنبه 31 فروردين 1392 - 20:55

العالم، دمشق ـ يك روزنامه نگار سوري، مطرح شدن نام اردن در این مرحله از بحران سوریه را به دلیل تبادل نقش هم پیمانان آمریکا دانست و گفت: در شرایط کنونی که ترکیه فعالیت "مخفیانه" علیه سوریه در پیش گرفته، اجرای ماموریت جدید اردن، مستلزم فعالیت "آشکار" است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تصمیم آمریکا برای استقرار 2 سامانه موشکی پاتریوت در مرز اردن با سوریه و اعزام 200 نظامی ارتش این کشور به اردن، نام این کشور را در خط اول خبرها و تحولات اخیر بحران سوریه قرار داده است.

"علي قاسم"، روزنامه نگار سوری در این خصوص به شبكه خبري العالم گفت: افزایش کمک های آمريكا به افراد مسلح سوری در راستای تمايل برخي كشورهاي عربي و منطقه اي برای حمایت از تروریسم همراه شده است؛ کشورهایی كه از همان ابتدا در بحران سوريه دست داشتند.

سردبير مجله "الثوره السوريه" درباره نشست اخير سران سازمان های اطلاعات اردن، قطر و تركيه با همتاي صهیونیست خود در امان پایتخت اردن، اظهار داشت:  شيوخ منطقه خليج فارس، اردن را تحت فشار گذاشتند تا نقش خود در قبال سوريه را كاملا صريح و آشكار بیان كند، زیرا نقش پیشین اردن پنهانی و در پس پرده بود.

اين روزنامه نگار سوري اجرای ماموریت جدید اردن را مستلزم علني شدن نقش این کشور دانست.

سردبير مجله الثوره السوريه درباره هشدار اخير تركيه مبني بر محتمل بودن وقوع يك انفجار مذهبي بزرگ در منطقه گفت: تركيه می خواهد وانمود كند كه نگران وضعيت منطقه و سوريه است، در حالي كه نقش این کشور از همان ابتداي بحران كاملا آشكار بود؛ ترکیه حتی قبل از وقوع بحران اردوگاه هايي براي آوارگان سوری برپا كرده بود.

قاسم افزود: ترک ها در تنگنا و گرفتاری به سر می برند و از این رو تلاش مي كنند تا با نفاق و دورويي اقدامات خود را به صورت پنهاني ادامه دهند.
17:34

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها