فرمول یک و چشمان بسته بر حقوق بشر در بحرین

فرمول یک و چشمان بسته بر حقوق بشر در بحرین
شنبه 31 فروردين 1392 - 21:53

العالم، بحرین - مسئول امور آزادی ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق ملی بحرین اظهارات مسئول برگزاری مسابقات اتوموبیلرانی فرمول یک درباره وضعیت حقوق بشر بحرین را "بی توجهی به گزارش های سازمان های حقوق بشری جهانی" دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم آل خلیفه می خواهد با برگزاری مسابقات اتوموبیلرانی فرمول یک نشان دهد که وضعیت این کشور عادی است؛ از سوی دیگر مخالفان بحرینی تمام تلاش خود را به کار بردند تا از این مسابقات برای مطرح کردن مخالفت خود با رژیم آل خلیفه و برجسته کردن وضعیت ناگوار حقوق بشری این کشور استفاده کنند و از این رو با برگزاری مسابقات مخالفت کردند.

در حالی که سرکوب مردم بحرین و نقض حقوق بشر در این کشور 2 سال است که آشکار تر از همیشه در جریان است، " برنی اِکلِستون " مسئول مسابقات فرمول یک مدعی شد که در بحرین حقوق بشر نقض نمی شود.

اکلستون روز جمعه گفت: هر کس که می خواهد درباره نقض حقوق بشر صحبت کند باید به کشورهای دیگر برود و وضعیت حقوق بشر در آن کشورها را ببیند.

اظهارات وی با مخالفت شدید انقلابیون بحرینی همراه شده است.

"هادی الموسوی" در واکنش به اظهارات اکلستون به شبکه خبری العالم، گفت: اظهارات وی نشان می دهد که مسئول مسابقات فرمول یک جرم و جنایتی را که رژیم حاکم در مقابله با معترضان بی دفاع مرتکب می شود را نمی بیند.

مسئول امور آزادی ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق ملی بحرین تاکید کرد که اکلستون چشم خود را بر روی گزارش های سازمان های بین المللی حقوق بشری مبنی بر بازداشت های غیرقانونی، شکنجه و سلب آزادی های مردم بسته است. 

الموسوی، گفت: اکلستون در اتاق مجلل خود نشسته است و همّ و غمّی جز برگزار کردن مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک ندارد و اهمیتی به شکنجه و سرکوب مردم بحرین نمی دهد.

وی افزود: علت اعتراضات مردمی بحرین حکومت یک رژیم مستبد و سرکوبگر است که توسل به خشونت را برای شکستن عزم و اراده مردم درپیش گرفته است.

مسئول امور آزادی ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق ملی بحرین گفت: امنیت و آرامش بحرین به علت تداوم کشتار، سرکوب و بازداشت فعالان مخالف سلب شده است.

4/20

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها