پاکسازی دستگاه قضائی، خواسته ای فراگیر در مصر

پاکسازی دستگاه قضائی، خواسته ای فراگیر در مصر
شنبه 31 فروردين 1392 - 22:47

العالم، قاهره - یک عضو ارشد حزب آزادی و عدالت مصر گفت : علت برگزاری تظاهرات روز جمعه گذشته معروف به "پاکسازی دستگاه قضائی"، جلوگیری از انحراف انقلاب بود.

" اسامه جادو" در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: پاکسازی دستگاه قضائی و اصلاح قوه قضائیه خواسته تازه ای نیست و نه تنها مردم، بلکه قضات نیز خواستار پاکسازی دستگاه قضائی و اصلاح قانون قوه قضائیه هستند.

این در حالی است که شورای عالی قضایی مصر امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای، تظاهرات روز گذشته را "توهین آشکار به دستگاه قضایی مصر و مخالفت با استقلال قوه قضائیه" دانست.

عضو ارشد حزب آزادی و عدالت مصر وابسته به اخوان المسلمین، در گفتگو با العالم افزود:  قضات مصر سال 2006 برای منع دخالت وزیر دادگستری و رئیس جمهوری وقت در امور دستگاه قضائی خواستار اصلاح قانون قوه قضائیه شده بودند.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی در دوران رژیم فاسد و ظالم سابق به فساد کشیده شده بود و مردم از آن زمان خواستار پاکسازی دستگاه قضائی بودند، لذا باید از قضاتی که برای برگرداندن اعتبار به دستگاه قضائی تلاش می کنند، حمایت کرد . 

اسامه گفت : رئیس دادگاه محاکمه حسنی مبارک به علت ترس از عواقب صادرکردن حکم تبرئه مبارک از ریاست این دادگاه کناره گیری کرد و دادستان انقلاب که محمد مرسی رئیس جمهوری مصر تعیین کرده است، اعلام کرد که در جلسه مورخ 11 ماه می  2013 دادگاه محاکمه مبارک ،مدارک جدیدی را برای محکوم کردن چند مسئول دیگر رژیم مبارک ارائه خواهد کرد.

4/20

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها