نگرانی الازهر از تخریب اماکن اسلامی در مکه و مدینه

نگرانی الازهر از تخریب اماکن اسلامی در مکه و مدینه
شنبه 31 فروردين 1392 - 22:57

العالم، قاهره - شیخ "علوی امین" استاد دانشگاه الازهر مصر تاکید کرد که هیچ کس با هر سمتی نمی تواند اماکن موقوفه در مکه مکرمه و مدینه منوره را تخریب یا به آنها تعرض کند.

شیخ "امین" در مصاحبه با شبکه خبری العالم از مسئولان عربستانی به علت تخریب آثار اسلامی به بهانه توسعه مسجد الحرام و مسجد النبی انتقاد کرد و گفت: اماکن اسلامی یادآور دین، تاریخ و تمدن مسلمانان است و بقای این اماکن مانع توسعه مسجد الحرام و مسجدالنبی نمی شود، لذا لزومی برای تخریب آن وجود ندارد بلکه باید بیش از پیش محافظت شود.

استاد دانشگاه الازهر از مسئولان عربستانی به علت بی ارزش خواندن اماکن اسلامی انتقاد کرد و گفت: مسئولان عربستانی اماکن اسلامی را " چند پاره سنگ بی ارزش " خوانده اند که این اظهارات بسیار تأسف انگیز است.

شیخ علوی امین افزود : بدون تخریب اماکن اسلامی ارزشمند مانند مساجد صدر اسلام ، قبر آمنه مادر گرامی حضرت محمد (ص)، منزل خدیجه کبری (س) و محل تولد حضرت محمد(ص) می توان طرح های توسعه را اجرا کرد.

استاد دانشگاه الازهر، گفت : تخریب اماکن اسلامی باعث فراموش کردن تاریخ اسلام می شود.

شیخ علوی امین خواستار جلوگیری از تخریب اماکن اسلامی به عنوان بازگوکننده تاریخ صدر اسلام شد و گفت: مسجد النبی و مسجد الحرام را می توان بدون آسیب زدن به اماکن اسلامی و از طریق تخریب مناطق اطراف این دو مسجد توسعه داد.   

شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ مفتی اعظم عربستان تخریب اماکن اسلامی مکه مکرمه و مدینه منوره را برای توسعه مسجد الحرام و مسجد النبی جایز دانسته و گفته است: تخریب هر مکان تاریخی در مکه و مدینه نه تنها مانعی ندارد بلکه لازم است.

بسیاری از اماکن مربوط به تاریخ صدر اسلام در دوران حکومت آل سعود تخریب شده است و هیچ اثری از آن اماکن دیده نمی شود.

4/20

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها