کاربرد متفاوت گاز اشک آور در بحرین

کاربرد متفاوت گاز اشک آور در بحرین
يکشنبه 1 ارديبهشت 1392 - 11:02

نیروهای رژیم آل‌خلیفه از گلوله‌های گاز سمی برای هدف قرار دادن شهروندان به صورت مستقیم و جهت قتل آنان استفاده می‌کنند نه متفرق کردن تظاهرکنندگان.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اداره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت وفاق بحرین در گزارشی اعلام کرد رژیم آل‌خلیفه از گلوله‌های گاز سمی و خفه کننده برای قتل و صدمه زدن به شهروندان استفاده می‌کند و نه متفرق کردن آنان .. این مسأله تا کنون موجب مجروح شدن صدها تن از شهروندان (بر اثر برخورد گلوله های گاز سمی) و یا بروز حالت خفگی در آنها شده است.
در این گزارش از مجامع بین المللی و سازمانهای مدافع حقوق بشر در دنیا درخواست شده است از ملت بحرین درقبال نقض حقوق آنها و اقدامات انتقام جویانه رژیم آل‌خلیفه ضد مردم به دلیل آرا و مواضع مخالفشان دفاع کنند.
اداره آزادی‌ها و حقوق بشر خاطرنشان کرد، استفاده از این مواد سمی و گازها شرایط و محدودیتهایی دارد که هر کشوری باید آن را رعایت کند؛ ولی نیروهای امنیتی در بحرین ساده ترین محدودیت‌های انسانی را هنگام استفاده از این گازها نقض می کنند .. نیروهای رژیم به صورت عمدی گلوله های گاز را داخل منازل شلیک می کنند و با این گلوله ها به شهروندان حمله می کنند .. آنها همچنین با این گلوله‌ها مانند گلوله جنگی تظاهرکنندگان را هدف قرار می‌دهند .. این امر گلوله‌های گاز را به ابزاری کشنده تبدیل می‌کند که در نتیجه آن تا کنون چندین نفر از شهروندان کشته شده‌اند. 
در این گزارش آمده است: کشته شدن "علی جواد الشیخ" (15 ساله) به دلیل اصابت گلوله گاز سمی از مسافت نزدیک، بیانگر نیت (نیروهای امنیتی) برای قتل عمد است .. "احمد شمس" (15 ساله) نیز به دلیل اصابت گلوله گاز به سرش کشته شد .. یک زن سالخورده و جوانی 31 ساله نیز در 25 مارس 2012 به دلیل استنشاق گازهای سمی که به منازل آنها در دو منطقه مختلف شلیک شده بود، کشته شدند. آخرین قربانی اینگونه حملات "شهید محمود الجزیری" بود که در 14 فوریه 2013 از ناحیه سر و به صورت مستقیم هدف گلوله گاز قرار گرفت. این افراد برخی از قربانیان حملات نیروهای رژیم آل‌خلیفه با گلوله‌های گاز سمی هستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها