قطار وحشت در آمريكا به كلورادو رسيد

قطار وحشت در آمريكا به كلورادو رسيد
يکشنبه 1 ارديبهشت 1392 - 12:19

كمتر از يك روز پس از دستگيري جنجال برانگیز و مشکوک متهمان انفجار بوستون و اعلام پيروزي پليس فدرال (اف بي آي) و در شرايطي كه مردم آمريكا هنوز از شوك حملات مرگبار بوستون و انفجار تگزاس رهايي نيافته اند، تير اندازي در كلورادو بار ديگر وحشت را بر اين كشور حكم فرما كرد.

به گزارش روز يكشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، در تيراندازي كه ديروز (شنبه) در تجمع بزرگ مصرف کنندگان ماده مخدر "ماریجوانا" در "دنور" در ايالت كلورادوی آمريكا (غرب) روي داد سه نفر زخمي شدند.
اين تيراندازي كه عاملان مظنون آن متواري هستند، حدود ساعت 17 به وقت محلي در پارك سيويك سنتر روي داد.
اين تير اندازي در جریان اجتماع هزاران نفر در اين پارك براي جشن بیستم آوريل -تاريخي كه مصرف ماريجوانا در ايالت كلورادو آزاد شد- رخ داد. كلورادو دسامبر 2012 مصرف ماريجوانا را در اين ايالت آزاد كرد.

پليس دنور ابتدا اعلام كرد در اين تيراندازي يك زن و يك مرد از ناحيه پا زخمي شدند اما جانشان در خطر نيست. اما اندكي بعد اعلام كرد كه يك جوان نيز هدف اصابت گلوله قرار گرفته و براي درمان به بيمارستان مراجعه كرده است.

تصاوير و خبرهاي منتشر شده از ترس و فرار مردم پس از تيراندازي حكايت دارد.

پس از واقعه انفجار بمب در بوستون و انتشار تصاوير دو فرد مظنون در اين حادثه روز پنجشنبه (29 فروردين 1392) بر اثر تير اندازي در داخل موسسه فن آوري ماساچوست (ام‌.اي.تي) در بوستون، يك افسر پليس كشته و تعدادي نيز زخمي شدند.

در اين درگيري جوهر سارنايف ۱۹ ساله توانست از محل فرار كند اما برادرش، تيمورلنگ سارنايف، ۲۶ ساله، كشته شد.
ماموران امنيتي عصر جمعه به وقت محلي خانه‌اي را در شهر واترتاون ايالت ماساچوست محاصره كردند و جوهر سارنايف مظنون دوم را كه در حياط اين خانه پناه گرفته بود، پس از زخمي شدن دستگير كردند.

برخلاف اظهارات والدین و دوستان این دو برادر که اصالتا اهل چچن هستند، پليس آمریکا مدعی شده است اين دو برادر مسئول بمبگذاري در بوستون هستند.

دانشگاه ام آي تي در حومه بوستون قرار دارد كه روز دوشنبه (26فروردين ماه 1392) انفجار دو بمب نزديك خط پايان رقابت هاي دوي ماراتن منجر به كشته و زخمي شدن دهها نفر و وحشت و ارعاب در آمريكا شد.
در رويدادي ديگر، صبح روز پنجشنبه (29 فروردين) نيز بر اثر انفجار در يك كارخانه كود شيميايي در شهر "واكو" در تگزاس آمريكا، ۷۵ نفر كشته و بيش از ۱۰۰ تن زخمي شدند و حدود ۱۰۰ ساختمان نيز تخريب شد. تا كنون در باره علت اين انفجار و عمدي يا غير عمدي بودن آن حادثه خبري منتشر نشده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها