شیخ الازهر به بحرین می‌رود

شیخ الازهر به بحرین می‌رود
يکشنبه 1 ارديبهشت 1392 - 19:03

شیخ الازهر مصر پس از عربستان عازم بحرین خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "احمد الطیب" در پایتخت عربستان به خبرنگاران گفت: من اعتقادی به وجود توطئه در مصر ندارم ولی حوادث و رویدادها سرانجام ماهیت خود را نشان می دهند و آنچه هم اکنون اتفاق می افتد، روشن و آشکار است و هدف از آن تخریب نهادهای دولتی از جمله الازهر است.
وی افزود: این توطئه‌ها برای تبدیل امت اسلامی به لقمه‌ای راحت برای طرف‌های خارجی طراحی و اجرا می شود؛ ولی الازهر اطمینان دارد که چنین توطئه‌هایی شکست خواهد خورد و علمای امت اسلامی باید در برابر خرابکاری‌ها بایستند.
احمد الطیب درباره نقش الازهر در دوران حسنی مبارک اظهار داشت:  الازهر هرگز با محدودیتی مواجه نبود بلکه همیشه آزادانه و به صورت مستقل رفتار کرده است؛ و من در زمان تصدی ریاست دانشگاه الازهر و ریاست مرکز فتوی تحت هیچ فشاری نبودم و هم اکنون که شیخ الازهر هستم، نیز تحت  فشار نیستم .
شیخ الازهر خاطرنشان کرد: الازهر قصد دارد در ابتدای ماه مبارک رمضان به هدف گسترش فرهنگ میانه‌روی شبکه‌ای ماهواره راه اندازی کند؛ الازهر همچنین مصمم به برگزاری کنفرانسی بین المللی است و علمای کشورهای اسلامی را برای بررسی اوضاع مسلمانان و مشکلات آنها به این کنفرانس فرا خواهد خواند.
شیخ الازهر اعلام کرد که به زودی عازم بحرین خواهد شد و با علمای سنی و شیعی این کشور برای ایجاد وحدت و اتحاد دیدار خواهد کرد.
شیخ الازهر خاطرنشان کرد: الازهر در مصر نیز برای ایجاد وحدت و اتحاد تلاش می کند و درپی رفع اختلافات گروه‌های سیاسی است و از هیچ گروه سیاسی علیه گروه سیاسی دیگری حمایت نمی کند زیرا الازهر وابسته به هیچ گروه سیاسی نیست .
اظهارات شیخ الازهر در خصوص میانه روی و وحدت و مقابله با توطئه‌ها در حمایت از امت اسلامی در حالی مطرح می‌شود که وی قبل از سفر به عربستان در اظهاراتی مداخله جویانه و فتنه انگیزانه جمهوری ایران را به دخالت در کشورهای عربی و گسترش تشیع متهم کرد!!.
شیخ الازهر درحالیکه وی و همقطارانش تا کنون بارها اظهارات کینه توزانه‌ای را ضد ایران مطرح کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما به گسترش فرهنگ تسامح و مبارزه با فرهنگ كينه توزی و اهانت به خواست اين امت نياز مبرم داريم.
وي تصريح كرد: موضوعي كه بايد روي آن تمركز كرد همان نفوذ شيعه در كشور اهل سنت است مثلا مصر همواره جايگاه اهل سنت و جماعت بوده است و الازهر قاطعانه اين نفوذ شيعه را رد مي كند و دوست نداريم كه جوانان مصر و مردم آن شيعه شوند.
این اظهارات شیخ الازهر درحالی مطرح می‌شود که دانشگاه الازهر هفته گذشته در همایشی در قاهره، طرح‌هایی مداخله جویانه و خصمانه را ضد جمهوری اسلامی ایران بررسی کرده است.
موضع گیری افراطی الازهر و برخی جریان‌ها در مصر ضد ایران به بهانه مخالفت با سفر گردشگران ایرانی و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران به این کشور در حالی است که آنها هیچگاه به سفر اشغالگران صهیونیست به مصر تحت عنوان گردشگر و وجود سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور اعتراضی نکرده اند؛ موضوعی که حتی تعجب تحلیلگران و کارشناسان مصری را برانگیخته است.

پربیننده ترین خبرها