اوضاع حقوق بشر در مغرب عربی بحرانی است

اوضاع حقوق بشر در مغرب عربی بحرانی است
يکشنبه 1 ارديبهشت 1392 - 22:46

عضو جمعيت حقوق بشر مغرب وضعیت حقوق بشر در کشورهای مغرب عربی را بحرانی توصیف کرد.

خديجه عناني روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: بعد از تصويب قانون جديد در سال 2011 هيچ تغييري در اوضاع حقوق بشر در مغرب صورت نگرفته و رویدادهای اخير فقط به منظور متوقف كردن نيروهاي جنبش 20 فوريه بود كه با قدرت در چندين شهر و روستا و مناطق مختلف به خيابانها آمدند و كرامت، عدالت اجتماعي و برابری را خواستار شدند.
عناني افزود: موج بازداشت ها دوباره در كشورهاي مغرب عربي قوت گرفته و بسياري از اعضاي جنبش 20 فوريه ، اتحاديه ملي دانشجويان مغرب ، جنبش اعتراضي مراكش و نيز شماري از اعضاي سنديكاهاي مختلف هم اكنون در زندان به سر مي برند.
وي خاطرنشان كرد: جمعيت حقوق بشر مغرب درحال مطالعه اوضاع حقوق بشر در كشورهاي مغرب عربي است و به عقيده اين نهاد اوضاع حقوق بشر در اين منطقه افت قابل ملاحظه اي داشته است زيرا دولتهای مغرب عربی هرگونه تظاهرات اعتراض آميز را به شدت و با خشونت سركوب مي کنند.
عناني تاكيد كرد جمعيت حقوق بشر مغرب به انتقاد از رفتار دولت در سطح حقوقي اكتفا نخواهد كرد و مانند گذشته تفاهم نامه هايي حاوي مطالبات در زمينه اجراي تغييرات پيشنهاد خواهد داد كه در چارچوب تعهدات بين المللي مغرب در امر حقوق بشر هستند.
عضو جمعيت حقوق بشر مغرب با انتقاد از بی توجهی دولت به خواسته هاي جنبش حقوقي مغرب خاطرنشان كرد، كه ائتلافی در مغرب متشكل از 16 انجمن حقوقي درحال تدوین گزارش هايي درباره وضعیت حقوق بشر در مغرب است.
MKH-21-04:11


 

پربیننده ترین خبرها