فعال سوری:تروریستها با چراغ سبز واشنگتن می جنگند

فعال سوری:تروریستها با چراغ سبز واشنگتن می جنگند
دوشنبه 2 ارديبهشت 1392 - 12:56

رئيس مجمع ملي نجات و ساختن سوريه گفت، ادعای آمريكا مبنی بر مخالفت با رسیدن سلاح به دست گروهک تروريستي جبهه النصره و تندروهاي مسلح در سوريه در واقع به هدف تحریف افکار عمومی است، زيرا اين خود آمريكا است كه آنها را به خدمت گرفته تا با نظام سوريه بجنگند.

"فواد عطيه" روز دو شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: توطئه عليه سوريه با ايجاد راه حل سياسي يا انتقال مسالمت آميز (قدرت) پايان نخواهد يافت؛ زيرا اين توطئه براي طولاني مدت طراحي شده است تا مولفه هاي قدرت در سوريه را از بين ببرند،  و پس از تضعیف ارتش و اقتصاد و انسجام ملي كشور را به سوي تجزيه پيش ببرند.

عطيه تصريح كرد: اين توطئه برنامه اي كامل براي ضربه زدن به فاكتورها و مولفه هاي قدرت است و مجريان اين توطئه درچارچوب برنامه اي براي ازبين بردن همه موئلفه هاي قدرت در سوريه حتي از بين بردن تاسيسات زيربنايي، مدارس، مساجد و دانشگاهها وارد عمل شده اند.

رئيس مجمع ملي نجات و ساختن سوريه گفت: نشست اخير گروه موسوم به دوستان سوريه در استانبول براي بهره برداري از اقدامات آمريكا در راستاي تقويت گروه هاي مسلح مخالف و تروريستي در سوريه بود. برگزار كنندگان اين نشست معتقدند كه كمك هاي آمريكا و طرح كاري آن در منطقه سنگ بنايي براي رويارويي نظامي در مرحله آينده است.

وي افزود: آمريكا توافقنامه اي را كه با هرطرفي در جهان امضا كرده، محترم نشمرده است و از گروههاي تروريستي در سوريه و سراسر جهان حمايت كرده است و اين گفته آمريكا كه با جبهه النصره يا القاعده يا يكي از گروههاي تروريستي همكاري نمي كند، سخناني گمراه كننده است.

عطيه خاطرنشان کرد: واشنگتن جبهه النصره و ساير گروههاي تندرو در سراسر جهان از افغانستان گرفته تا سوريه را اجير كرده است و جهان را با اين گفته كه نمي خواهد سلاح به دست اين تندروها بيفتند، گمراه مي كند.

رئيس مجمع ملي نجات و ساختن سوريه تأکید کرد: اگر آمريكا واقعا مي خواست بدون در نظر گرفتن اين تندروها كار كند؛ آنها را از طريق كشورهاي همپيمان خود در منطقه به سوريه اعزام نمي كرد و به آنها اجازه نمي داد كه در كشورهاي دوست خودش آموزش ببيند و تلاش نمي كرد كه به اين تندروها سلاح برسد.

عطیه اظهار داشت: آمريكا تنها كشوري است که از زمان ظاهر شدن به عنوان يك قدرت جهاني درراستاي تخريب مبناني اخلاقي در حيطه هاي سياسي، نظامي و امنيتي در جهان تلاش كرده است .. این کشور بخشي را تحت عنوان "اداره دروغ پراكني و گمراه كردن افكار عمومي" در وزارت خارجه خود ايجاد كرده است.
وي خاطرنشان كرد: آمريكا درحالی مدعي دموكراسي و حقوق بشر است که در سركوبگري، خونريزي و اقدامات تروريستي در سراسر جهان دست دارد.
AM - 21 - 21:25

پربیننده ترین خبرها