دادستان "اسرائیل": شهرک‌سازی، ظلم و حماقت بزرگ است

دادستان
دوشنبه 2 ارديبهشت 1392 - 18:04

العالم - دادستان پیشین رژیم صهیونیستی گفت: وجود شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی، بزرگترین ظلم و حماقت از زمان جنگ دوم جهانی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "میخائیل بن یائیر" این موضوع را در صفحه فیسبوک خود، پس از آن نوشت که گزارش سازمان حقوقی اسراییلی "ییش دین" درباره غصب اراضی فلسطینی ها به منظور شهرک سازی و توسعه آن منتشر شد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، با درج این خبر نوشت: بن یائیر معتقد است که غصب اراضی فلسطینی (از سوی صهیونیست ها)، روندی پیچیده است که سال ها ادامه داشته و شهرک نشینان و ارتش "اسراییل" هر دو در آن سهیم هستند.

 

درج این عبارات در صفحه بن یائیر در فیسبوک، بازتاب گسترده ای داشته و یکی از کاربران از وی پرسیده است: "آیا شهرک سازی در سرزمین های اشغالی، از اقدامات رژیم "پل پوت" در کامبوج، و جنایات "ژوزف استالین" دیکتاتور شوروی سابق و یا رویدادهای دارفور ظالمانه تر است؟

و بن یائیر در پاسخ گفته است: بله، چنین است، شهرک سازی یک عمل سیاسی از سوی یک حکومت علیه ملتی دیگر است، لذا ظالمانه تر و غیراخلاقی‌ترین اقدام از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون محسوب می شود.

 

بن یائیر در سال های 1993 تا 1996 میلادی، دادستان کل رژیم صهیونیستی بود.
وی در آن زمان خواستار محاکمه شهرک نشینان صهیونیست در دادگاههای نظامی شد و پس از کشتار نمازگزاران فلسطینی در حرم ابراهیمی در شهر الخلیل، از اسحاق رابین نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی خواست که تمامی شهرک های صهیونیست نشین در الخلیل را تخلیه کند.

پربیننده ترین خبرها