تحلیلگر انگلیسی: ارتش سوریه قدرتمندانه عمل می کند

تحلیلگر انگلیسی: ارتش سوریه قدرتمندانه عمل می کند
دوشنبه 2 ارديبهشت 1392 - 20:35

لندن، العالم- یک تحلیلگر سیاسی انگلیسی با اشاره به تسلط ارتش سوریه بر بخش های وسیعی از این کشور و توانمندی نظامیان سوری، گفت: بعید است که ائتلاف غربی-عربی و گروه های مسلح بتوانند دولت سوریه را سرنگون کنند.

"کریستوفر واکر" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، کمک های آمریکا به گروه های مسلح در سوریه را دارای جنبه تهاجمی دانست و گفت: باوجود تمام این کمک ها، ارتش سوریه همچنان قدرتمندانه با شورشیان نبرد می کند و توانسته بسیاری از گروه های مسلح را شکست بدهد.

 

وی افزود: کنفرانس استانبول از نظر گروه های مسلح که خواهان دست یابی به سلاح های پیشرفته هستند، مناسب نبود، اما آمریکایی ها با وجود مخالفت با دست یابی این گروه ها به سلاح های پیشرفته، اعلام کردند که کمک های خود به آنها را به بیش از دویست میلیون دلار افزایش داده اند تا مشکل شورشیان در دست یابی به سلاح های پیشرفته حل شود.

واکر با اشاره به سردرگمی مقامات غربی درخصوص بحران سوریه،  تصریح کرد: هم اکنون مواضع آمریکا و غرب درباره بحران سوریه مقداری تغییر کرده و آنها به ویژه بعد از اعلام ائتلاف بین القاعده عراق و سوریه، در باتلاقی واقعی گرفتار شده اند.

 

این تحلیلگر انگلیسی با اشاره به این که غربی ها با وجود گذشت دو سال، هنوز در اجرای طرح خود در سوریه موفق نشده اند، گفت: این درحالی است که هنوز هیچ توافقی برای پایان فوری بحران سوریه صورت نگرفته است.
واکر گفت: غربی ها عقیده داشتند که مسئله سوریه طی دو تا سه ماه در جهت منافع آنها خاتمه خواهد یافت اما اکنون بعد از گذشت 26 ماه با القاعده مواجه شده اند و به هیچ وجه نمی توان تصور کرد که مجلس سنای آمریکا با اعطای سلاح به القاعده موافقت کند.

 

این فعال سیاسی با بیان این که بعید است غرب با حضور القاعده در این منطقه حساس دنیا به ویژه در همسایگی رژیم صهیونیستی موافق باشد، پیش بینی کرد که بحران سوریه تا چند سال ادامه داشته باشد.

واکر کمک های آمریکا به گروه های مسلح فعال در سوریه در قالب کمک های دفاعی را دارای جنبه تهاجمی توصیف و تاکید کرد که افکار عمومی آمریکا برای حمله نظامی علیه سوریه آماده نیست و به همین علت آمریکا به راهکار کمک تهاجمی متوسل شده و ممکن است، در چارچوب این طرح از هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر شیوه ها نیز استفاده شود.

 

وی در ادامه تاکید کرد: بحران سوریه همچنان ادامه خواهد داشت و نظام بشار اسد با توجه به سیطره داشتن بر اوضاع دمشق و مناطق وسیعی از سوریه، هرگز سرنگون نخواهد شد.

واکر ارتش سوریه را ارتشی قدرتمند توصیف کرد و گفت: این ارتش از توان اجرای عملیات در هر منطقه ای که بخواهد برخوردار است.

این فعال سیاسی به وجود نگرانی درباره انتقال بحران به لبنان اشاره کرد و گفت: البته مقامات روسیه اجازه نمی دهند که آمریکایی ها متحدان منطقه ای این کشور را از میان بردارند.
MKH-21-20:49

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها