امارات هم توليد نفت را افزایش می دهد

امارات هم توليد نفت را افزایش می دهد
دوشنبه 2 ارديبهشت 1392 - 23:28

پس از تلاش عربستان برای جبران کمبود نفت حاصل از تحریم نفتی ایران، وزير انرژي امارات تاكيد كرد كه كشورش براي "سهيم شدن در تثبيت بازارهاي جهاني" و نيز "تضمين تعهدات بلندمدت خود با مصرف كنندگان"، در تلاش است تا توليد نفت خام را به 3.5 ميليون بشكه در روز برساند

به گزارش شبكه خبري العالم، "سهيل بن محمد المزروعي" در سخنراني خود در مراسم افتتاحيه نشست "نفت و گاز خاورميانه در سال 2013" گفت: حوادث اخير ثابت كرد كه لازم است تا امنيت انرژي را كانون توجه قرار دهيم تا بتوانيم با بلاياي طبيعي و حوادث ژئوپولتيك و ديگر حوادث غيرمترقبه كه ممكن است در هرزمان در هر نقطه از جهان رخ دهد، مقابله كنيم.

وي افزود: از اين رو دولت امارات براي تضمين تزريق نفت خام به بازارهاي جهاني، خط لوله نفت حبشان - فجيره را تاسيس و راه اندازي كرد.

 

وزير انرژي امارات خاطرنشان كرد كه به رغم عدم قطعيت در خصوص ميزان تقاضا براي نفت به طور خاص و صنعت نفت به طور كلي، اما عصر نفت همچنان شكوفاست و تقاضا براي نفت در طولاني مدت در حال توسعه است.

المزروعي اظهار داشت كه كشورهاي توليد كننده مانند امارات براي پاسخ دادن به اين تقاضاي روبه رشد، به افزايش ظرفيت توليدي خود ادامه مي دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها