رد درخواست بان کی مون توسط اتحادیه عرب!

رد درخواست بان کی مون توسط اتحادیه عرب!
سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 - 07:33

اتحادیه عرب درخواست روز دوشنبه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل مبنی بر توقف تامین تسلیحاتی دو طرف درگیر در جنگ سوریه را را رد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه بان در مذاکراتش با نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب و شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست زیر قطر که کشورش از سوی دمشق متهم به تسلیح شورشیان سوریه شده است، خواستار توقف تسلیح مخالفان شد.

مارتین نسیرکی سخنگوی سازمان ملل گفت :دبیر کل خواستار توقف ارسال سلاح برای هریک از طرفهای جنگ سوریه شده است. سلاح بیشتر تنها به معنای مرگ و انهدام بیشتر خواهد بود.

ولی العربی پس از این ملاقات در گفت و گو باخبرنگاران پیشنهاد مطرح شده را رد کرد.

وی گفت : اگر یک راه حل سیاسی وجود داشته باشد یا یک راه حل سیاسی شروع شده باشد امکان این توقف وجود دارد ولی فکر نمی کنم فعلا این کار ممکن باشد.

رئیس اتحادیه عرب گفت : دولت در حال دریافت سلاح از برخی طرفها است لذا اگر طرف دیگر جنگ نیز از برخی طرف ها سلاح دریافت کند به عقیده من تا حدی توازن برقرار خواهد شد.

در اجلاس ماه گذشته اتحادیه عرب در دوحه ، کشورهای عضو ˈ حق ˈ خود را برای پیشنهاد هرنوع ابزار دفاع از خود از جمله ارسال سلاح به سوریها محفوظ دانستند.

بان ، العربی و آل ثانی همچنین در باره بن بست موجود در تلاش ها برای متوقف ساختن جنگ سوریه که اکنون وارد سومین سال خود شده است، مذاکره کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها