محرومیت نبیل رجب از خدمات درمانی

محرومیت نبیل رجب از خدمات درمانی
سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 - 09:47

سمیه رجب همسر نبیل رجب فعال حقوقی بحرین که در یکی از زندان های رژیم حاکم این کشور محبوس است ، اعلام کرد که همسرش از ناحیه کمر مصدوم است ولی مسئولان زندان خدمات درمانی را از وی دریغ می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ سمیه رجب در مصاحبه با بی بی سی گفت: نبیل رجب از ناحیه کمر دچار مشکل اساسی است و گاهی اوقات توان حرکت ندارد اما مسئولان زندان با درخواست مکرر ما برای انتقال وی به بیمارستان مخالفت می کنند.

همسر نبیل رجب با بیان اینکه درد کمر نبیل رجب ناشی از ضرباتی است که مأموران پلیس در سال 2005 به وی وارد کردند و وی در آن سال به مدت یک هفته در بیمارستان بستری بود؛ گفت: همه کاری که مسئولان زندان برای نبیل رجب انجام می دهند این است که از وی می خواهند چند حرکت ورزشی انجام ددهد و یک قرص نیز برای تسکین درد به وی می دهند.
نبیل رجب به اتهام تحریک مردم به تجمع غیرقانونی به 24 ماه حبس محکوم شده است که از این مدت 11 ماه را سپری کرده است .
رجب 48 ساله مردم بحرین را که از فوریه 2011 تاکنون خواهان برقراری دمکراسی هستند، هدایت می کرد.
وی رئیس مرکز حقوق بشر بحرین است و بیش از 200 هزار کاربر توییتر صفحه وی را پیگیری می کنند.
یک فعال حقوقی دیگر به نام زینب الخواجه که به مدت 3 ماه بازداشت بود، به علت مخالفتش با پوشیدن لباس زندان از ملاقات با خانواده اش محروم شد.

گفتنی است رژیم حاکم آل خلیفه با حمایت مستقیم آمریکا و کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر، صدها تن از شهروندان معترض را در بدترین وضع ممکن در زندان های خود نگهداری می کنند.

اتهام همه این زندانیان، مخالفت با رژیم حاکم و درخواست برای دستیابی به آزادی های مدنی و حقوق شهروندی است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها