معامله تسلیحاتی سه جانبه آمریکا با متحدانش در منطقه

معامله تسلیحاتی سه جانبه آمریکا با متحدانش در منطقه
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 15:15

آمریکا در راستای تقویت متحدان خود در منطقه در حال تدارک معامله تسلیحاتی سه جانبه با رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "الون بن دیوید" تحلیلگر مسائل سیاسی و راهبردی کانال ده تلویزیون رژیم اسرائیل در این باره گفت: چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در دیدار با موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل این معامله تسلیحاتی را به اجرا می گذارند.


فهرست این معامله تسلیحاتی شامل شش الی هشت فروند بالگرد غول پیکر "وی 22" است. این بالگرد برای انتقال نظامیان به امكان دور دست طراحی شده است.
بهای هریک از این بالگردها 100 ملیون دلار می باشد.

هواپیمای سوخت رسان برای طراحی عملیات در مناطق دور دست - که اسرائیل مدت ها پیش آن را از آمریکا درخواست کرده بود- نیز در این فهرست قرار دارد. اسرائیل تا کنون 9 فروند از این نوع هواپیما را خریداری کرده است و تعدادی دیگر را نیز در آینده خریداری می کند.


کارشناس تلویزیون رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤال مجری کانال ده در خصوص این که همه این تسلیحات را اسرائیل "خریداری" می کند یا به عنوان "هدیه" از آمریکا دریافت می کند؛ گفت: هزینه آن را مثل همیشه از پولهای آمریکایی پرداخت می کنیم.
بن دیوید افزود: سامانه های راداری پیشرفته ویژه جنگنده های اف 15 از جمله تسلیحات این فهرست است که به موازات رادارهای جنگنده های اف 15 که عربستان از آمریکا خریداری کرده است برای ایجاد تعادل قدرت خریداری شدند.


موشکهای "هارم" نیز جزء فهرست این معامله تسلیحاتی است. سامانه های راداری که پارازیتهایی علیه آتش بارهای ضد هوایی دشمن ایجاد می کنند، به موشک هارم مجهز می شوند.
وی افزود: آمریکا و اسرائیل از مدتها پیش در حال تدارک این معامله تسلیحاتی گسترده هستند. این معامله در راستای ایجاد تعادل قدرت در قبال معامله تسلیحاتی 30 میلیارد دلاری آمریکا با عربستان و امارات طراحی شده است. معامله تسلیحاتی آمریکا با عربستان و امارات تا سقف 80 ملیارد دلار پیش می رود.
بن دیوید خاطرنشان کرد: این معامله تسلیحاتی با هدف اقدام نظامی علیه ایران پی ریزی نشده، زیرا تل آویو این اقدام را در چشم انداز چهار ساله خود قرار نداده است.
 

پربیننده ترین خبرها