ترس از قیام؛ نتانیاهو را به آزادی عیساوی واداشت

ترس از قیام؛ نتانیاهو را به آزادی عیساوی واداشت
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 16:40

روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دولت عبری به خاطر ترس از انفجار اوضاع در کرانه باختری در صورت شهادت "سامر عیساوی" که 250 روز بود در اعتصاب غذا به سر می برد، دستور آزادی وی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه هاآرتص نوشت: نتانیاهو سه روز قبل و پس از رایزنی با موشه یعلون وزیر جنگ، زیپی لیونی وزیر دادگستری و اسحاق آحرانوویچ وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، دستور آزادی عیساوی را صادر کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که طی هفته های اخیر بحث های زیادی با حضور نمایندگان سازمان زندان ها، وزارتخانه های امنیت داخلی و دادگستری، سازمان امنیت عمومی "شاباک" و دفتر نخست وزیری و نیز برخی مراجع دیگر برای یافتن راه حل برای پرونده سامر عیساوی که از ماه ها قبل در اعتصاب غذا به سر می برد، صورت گرفت.

گفتنی است که به موجب این دستور نتانیاهو، "سامر عیساوی" پس از تحمل 8 ماه حبس از روز سه شنبه و در مقابل تعلیق اعتصاب غذایش آزاد خواهد شد و البته باید در زمان آزادی تعهد دهد که از روستایش العیسویه در بخش شرقی قدس خارج نخواهد شد و وارد کرانه باختری و یا نوار غزه نشده و با فعالان سازمان های فلسطینی ارتباط برقرار نخواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها