15 کشته در درگیری های امروز عراق

15 کشته در درگیری های امروز عراق
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 18:59

یک منبع آگاه پلیس در استان صلاح الدین، روز چهارشنبه از کشته شدن هفت تن از عناصر مسلح و زخمی شدن 22 تن دیگر در درگیری منطقه سلیمان بیک واقع در شرق تکریت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری سومریه نیوز گفت: درگیری های عناصر مسلح ناشناس با نیروهای ارتش عراق تا این لحظه به کشته شدن هفت از عناصر مسلح و زخمی شدن 22 تن دیگر منجر شده و این در حالی است که درگیری ها همچنان ادامه دارد زیرا نیروهای نظامی تازه نفس به منظور کنترل اوضاع وارد منطقه شده اند.

پیش از این، "شلال عبدول" قائم مقام رئیس منطقه طوزخورماتو در استان صلاح الدین اعلام کرده بود که در درگیری های منطقه سلیمان بیک در شرق تکریت، 5 سرباز کشته و 20 تن زخمی شده اند.

در پی حمله روز سه شنبه نیروهای "سوات" و نیروهای پلیس فدرال به میدان تحصن در شهر الحویجه در کرکوک، 22 تن کشته و 40 تن زخمی شدند. حمله نیروهای دولتی به این میدان به منظور بازداشت افرادی صورت گرفت که چند روز پیش به یک پست ایست بازرسی نظامی حمله کرده بودند. حمله به این میدان با پشتیبانی بالگردها صورت گرفت.
این ماجرا، واکنش های شدید از سوی برخی تشکل های سیاسی و شخصیت های سنی عراقی را در پی داشت و برخی از گروه های مسلح تهدید کردند که در واکنش به این مساله، به جنگ نیروهای دولتی خواهند رفت.

گفتنی است که در بازرسی صورت گرفته توسط ارتش از چادرهای اعتصاب کنندگان ده ها قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین از آنها به دست آمد و دستم 40 تن از اعضای القاعده و بازماندگان حزب بعث که در این میدان حضور داشتند، به هلاکت رسیدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها