وزیر اطلاع رسانی سوریه:

"ارتش آزاد" تنها یک عنوان پستی است

چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 23:15

العالم -وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: "ارتش آزاد" تنها یک عنوان است که مواضع سیاسی بر آن مبتنی است اما گروه موسوم به "جبهه النصره" ساختار سازمانی و منابع تسلیحاتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبي" روز چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر خبرگزاری روسیه "نووستی"، اظهار داشت: آنچه ارتش آزاد نامیده می شود، تنها یک عنوان پستی با معنای سیاسی و با هدف تبدیل شدن به زیربنای مواضع سیاسی ایجاد شده اما جبهه النصره بر خلاف ارتش آزاد از منابع تسلیحاتی برخوردار است و برنامه ریزان و صندوق های حساب رسی دارد که اموال هزینه شده را محاسبه می کند.

وی افزود: بخشی از منابع النصره منابع تسلیحاتی آن است که مقرهای رسمی آن  در دوحه قرار دارد و بخش دیگر آن نیز در اراضی و مرزهای سوریه با ترکیه واقع است که این امر کاملاً شفاف بوده و نیاز به دلیل و برهان ندارد.

الزعبی با بیان این که اکثر افراد مسلحی که در سوریه می جنگند از سوی عربستان و قطر تامین مالی و تسلیحاتی می شوند، تاکید کرد که دشمنان در صدد نابودی سوریه و خارج کردن این کشور از محور مقاومت هستند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در پایان، رویدادهای سوریه را مقابله مسلحانه بین نهاد نظامی ملی سوریه و گروه های تروریستی توصیف کرد و از همه فعالان رسانه ای جهان خواست وارد سوریه شوند و رویدادهای این سرزمین را آزادانه پوشش دهند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها