پشت پرده فتنه ای خطرناک در منطقه

پشت پرده فتنه ای خطرناک در منطقه
پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1392 - 11:07

یک وزیر لبنانی از وجود توطئه‌ای برای فتنه انگیزی بین مسلمانان شیعه و سنی و ایجاد درگیری بین آنها خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "آلبر منصور" گفت: آمريكا و رژیم اسرائيل و تركيه و قطر تلاش مي‌كنند كه درگيري را از درگيري اعراب و اسرائيل به درگيري شیعه و سنی تبديل كنند.
وي افزود: دولت لبنان هيبت و تاثير گذاري خود را عملا از دست داده است، و لبنان مي توانست جلوي تصميم اخراج سوريه از اتحاديه عرب و اعطاي كرسي این کشور به مخالفان را بگيرد.
درهمين حال، "علي ابوسكر" رئيس شوراي جبهه عمل اسلامي اردن گفت كه اين جبهه حضور نظامي آمريكا در اردن را نمي پذيرد و هرگونه وجود و دخالت نظامي خارجي در سوريه را رد مي كند و معتقد است كه توطئه اي بين المللي عليه كشور سوريه و نه نظام سوريه در جريان است.
"بهجت سلمان" سفير سوريه در اردن نیز در اظهارات تلویزیونی فاش كرد كه كشورش اسناد مربوط به عبور افراد مسلح از مرز اردن و ورود آنها به سوريه را در اختيار دارد.
"بهجت سلمان" گفت: سوريه اسنادي در اختيار دارد كه نفوذ افراد مسلح از اردن به سوريه را ثابت مي كند.
وي با اشاره به سفر سرلشكر علي مملوك رئيس دفتر امنيت ملي سوريه و فيصل المقداد معاون وزير خارجه اين كشور به اردن، اظهار داشت:  مسئولان سوری در دیدارهای  خود در اردن درباره راههاي دور كردن خطرات از دو كشور بحث و گفتگو كردند و مسئولان اردني آمادگي خود را براي همكاري ابراز داشتند.
وي خاطرنشان کرد: دولت سوريه موضع اردن را بهتر از موضع دولت لبنان مي داند؛ و اردن در جنگ عليه سوريه در سطحي كه كشورهاي خارجي مي خواستند، وارد نشده است و اميدوارم كه اردن بيشتر در بحران سوريه وارد نشود.
سلمان فاش كرد: سوريه اسناد عبور افراد مسلح از مرز اردن به داخل سوريه را در اختيار دارد؛ و اردن هم خواستار اين اسناد نشده است.
سلمان اظهار داشت: گروه اخوان المسلمين اردن در سایه نظام اردن زندگي كرده اند و با توافقنامه سازش وادي عربه بين اردن و رژیم صهیونیستی مخالفت نكرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها