يمن را دیپلمات های آمریکایی اداره می کنند

يمن را دیپلمات های آمریکایی اداره می کنند
پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1392 - 14:21

صنعا (العالم) ـ رئيس شوراي حزب الحق يمن اظهار داشت: دولت آمريكا مردم و حتي سياستمداران یمنی را تروریست می داند.

"اسماعيل الوزير" در مصاحبه روز پنجشنبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: چنين اتهاماتي از سوي رهبران و سياستمداران آمريكايي عليه ملت هاي عربي و به خصوص مردم يمن تازگي ندارد و مواضع واشنگتن در قبال ملت هاي مستضعف ناشي از روحيه زورگویانه و مستكبرانه سران اين كشور استكباري است که برای ملتهاي دردمند حقوق و كرامت انساني قائل نيستند.

وي در ادامه افزود: مسئولان آمريكایی مردم يمن و حتي كساني را كه در اين كشور با آنها در تعاملند و امتيازات سياسي و حكومتي به آمريكا اعطا مي كنند، تروريست مي دانند.

اين سياستمدار يمني خاطر نشان كرد: بايد در کشور اراده سياسي وجود داشته باشد تا آمریکا را تحت فشار قرار دهد، و دخالتهای سفارت آمريكا در امور داخلی يمن را متوقف کند.

الوزير گفت: اداره امور یمن کاملا در دست دیپلماتهای آمریکایی است و آنها هستند که برای این کشور برنامه ریزی و تصمیم گیری و حتی به جای یمنی ها فکر می کنند؛ فعالیتهای مؤسسات و نهادهای یمنی نیز همگی پوششي براي سياست هاي آمریکا به شمار مي آيد.

رئيس شوراي حزب الحق يمن افزود: شماري از تفنگداران ارتش آمريكا با تجهيزات نظامي در شهرهاي صنعا و عدن حضور دارند؛ اين نظاميان با مردم یمن مانند تروريست برخورد می کنند.

وي با بيان اين كه دخالت مستقيم آمريكا عليه مردم يمن بر كسي پوشيده نيست، تصريح كرد: اطلاعاتي موثق از دخالت مستقيم تفنگداران آمريكايي به همراه نيروهاي عربستاني و برخي گروههاي يمني در جنگ ششم در صعده در دست است. 

پربیننده ترین خبرها