قطر خطرناكترين حامي تروريستها در سوريه

قطر خطرناكترين حامي تروريستها در سوريه
پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1392 - 15:11

موسكو (العالم)- وزير اطلاع رساني سوريه، قطر را خطرناكترين حامي تروريستها در سوريه دانست و گفت: هيچ جنگي بدون پشتوانه مالي شدني نيست.

"عمران زعبي" روز پنجشنبه در گفت كو با خبرنگار شبكه خبري العالم در مسكو تصريح كرد: برخي كشورها با حمايت از گروههاي تروريستي عليه سوريه وارد جنگ شدند.
اين مقام سوري خاطرنشان كرد: اين كشورها از طريق گزارش هاي تحریف شده و هدفمند، در تلاشند آبروي سوريه را در برابر افكار عمومي و همچنین سازمانهای بین المللی خدشه دار كنند؛ بنابراین باید در این مرحله گامهایی را جهت مقابله با این اقدامات برداشت.

وي افزود: دشمنان براي خارج كردن سوريه از محور مقاومت و كشاندن آن به سمت اردوگاهي ديگر، دمشق را هدف حملات نظامي و تبليغاتي قرار داده اند.

زعبي تصريح كرد: اظهارات برخي گروه ها در مورد پيش شرط كناره گيري بشار اسد فقط بهانه اي براي تغيير سياست سوريه در اين باره (مقاومت) است.

وي تاكيد كرد: دمشق اسناد و مدارك موثقي از دست داشتن برخي كشورها در حمايت از گروه های تروريستي مانند "القاعده" و "جبهه النصره" در اختيار دارد.

"اندرو كوزنيتسوف" معاون رئيس مركز تحقيقات ژئوپلتيك روسيه نیز با تشريح موضع كشورش در مورد بحران سوريه به خبرنگار العالم گفت: موضع روسيه برای حل بحران سوریه بر اساس توافقنامه ژنو است، این توافقنامه تنها راه حل موجود به شمار مي آيد و توافق هایی نیز در سطح بين الملل با آن صورت گرفته است.

وي افزود: مسكو کمکهای اقتصادی و هرگونه حمایتی را به دمشق ارائه می دهد، تا این کشور از بحران خارج شود. 

پربیننده ترین خبرها