توافق نظر ايران و روسيه درباره راه حل بحران سوریه

توافق نظر ايران و روسيه درباره  راه حل بحران سوریه
پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1392 - 19:26

العالم، تهران ـ در دیدار معاون وزير خارجه ايران با همتاي روسي خود، دو کشور بر گفتگوهای بدون پیش شرط در سوریه به عنوان تنها راه حل بحران آن کشور تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هيات روسي به ریاست "ميخائيل بوگدانف" معاون وزير خارجه روسيه، در دیدار با "حسين اميرعبداللهيان" معاون عربی و آفریقایی وزير خارجه ايران درباره مسايل خاورميانه و بويژه بحران سوريه به رایزنی پرداختند و طرفین از گفتگوي داخلي بدون پيش شرط به عنوان تنها راه حل بحران سوریه حمايت کردند.

ميخائيل بوگدانف به شبكه خبري العالم، گفت: با توجه به نقش موثرتهران در مسايل منطقه اي و بين المللي و همچنین رسیدن به ديدگاهي مشترك برای حل مسالمت آميز بحران سوريه، ما همواره خواهان گوش دادن به نقطه نظرهاي شركاي ايراني خود هستيم.

بوگدانف مشاركت ايران، تركيه و مصر را در كارگروه مشترک سوريه براي ايجاد راه حل سياسي داخلي در این کشور بسيار مهم خواند.

دو طرف تاكيد كردند رايزني ها كه به صورت دوره اي برگزار مي كنند، مثبت و ثمربخش بوده و قرار است دور آتي در مسكو برگزار شود.

از سوي ديگر رييس كميسيون امنيت ملي و سیاست خارجی در مجلس شوراي اسلامي پس از سفر به سوريه درباره خطرات هرگونه حمله به سوريه هشدار داد.

"علاء الدين بروجردي"، گفت: هرگونه حمله به سوريه به جنگي فراگير و خارج از كنترل رژيم صهیونیستی تبديل خواهد شد و قطر و عربستان مانع از حل بحران و آتش بس مي شوند.

11:35

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها