"همایش گفت و گوی ملی سوری" به دنبال خروج از بحران

پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1392 - 20:43

العالم، دمشق - نیروهای سیاسی شرکت کننده در همایش گفت و گوی ملی سوری تاکید کردند که تمام تلاش خود را برای برون رفت کشور از بحران و مخالفت با هزگونه دخالت بیگانه استوار کرده اند.

به گزارش خبرنگار العالم، در شرایطی که تحرکات سیاسی در خصوص بحران سوریه در داخل و خارج همچنان ادامه دارد؛ اعضای بر جسته گروههای شرکت کننده در" همایش گفت و گوی ملی سوری" در دمشق تاکید کردند که هم در جهت مخالفان و هم در جهت نظام سوریه برای به ثمر نشاندن طرح گفت و گوی ملی تلاش کرده اند؛  و تلاش همایش گفت و گوی ملی سوری بر اساس برون رفت کشور از بحران و مخالفت با هرگونه دخالت بیگانه در کشور استوار است.

"طارق الاحمد"عضو جبهه "تغییر و آزادی" از گروه های مخالف نظام سوریه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: از زمان تشکیل همایش گفت و گوی ملی سوری، شماری از نیروهای مخالف و شماری از گروه های هوادار نظام؛ اقدامات گسترده ای را در دستور کار قرار داده اند که از میان آن ها می توان به سفر هیئتی از جبهه تغییر و آزادی به روسیه و دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اشاره کرد.

وی افزود: یک هیئت از همایش گفت و گوی ملی سوری نیز به ترکیه سفر کرد و فعالیت های چشمگیرو بسیار مهمی در این کشور انجام داد که از میان آن ها می توان به مشارکت در تحصن ها، اعتصاب ها و تظاهراتی اشاره کرد که بر ضد آمریکا و سیاست های دولت اردوغان برگزار شد.

درشرایطی که  فعالیت های سیاسی ابعاد تازه ای به خود گرفته است ، ارتش سوریه در درگیری با گروه های مسلح به موفقیت های متوالی دست یافت تا جایی که این پیروزی ها به تغییر نقشه حضور گروه های مسلح و استقرار آن ها در مناطق مختلف انجامید؛ ارتش سوریه روستاها و مناطق حمص را در حومه غربی این شهر بازپس گرفت و راه ارتباطی عناصر مسلح باقی مانده در بخش قدیمی شهر را قطع کرد.

"عبدالقادر عزوز" مشاور کابینه سوریه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، خاطر نشان کرد: اقدامات گسترده ارتش سوریه در جبهه های مختلف، نشان از لبریز شدن کاسه صبر رهبری سوریه دارد و تاکیدی بر این است که در برابر رهبری سوریه، هیچ گزینه ای جز سرکوب این عناصر مسلح تروریست باقی نمانده است به ویژه که اخیرا با فرونشستن گرد و غبار درگیری، مشخص شده است که آن چه در سوریه می گذرد، توطئه ای بزرگ است.

ارتش سوریه، حومه دمشق را با پاکسازی مخفیگاه های جبهه النصره و همچنین پاکسازی منطقه «العتیبیه» که یکی از مهم ترین مناطق راهبردی در مجاورت فرودگاه دمشق است، تحت کنترل خود در آورد و به حملات خود بر ضد مخفیگاه های عناصر مسلح در حلب، ادلب و دیرالزور ادامه داد.

همچنین ارتش سوریه، عناصر مسلح را در شهر «القصیر» محاصره کرد و با کمک کمیته های مردمی در منطقه «حیان» واقع در حومه حلیف، 9 تن از عناصر مسلح را به هلاکت رساند.

25-11:32
 

پربیننده ترین خبرها