مالکی هشدار داد: حوادث عراق فتنه است

مالکی هشدار داد: حوادث عراق فتنه است
پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1392 - 20:51

العالم - نخست وزير عراق درباره تلاش ها براي برانگيختن فتنه طائفي در عراق هشدار داد و تاكيد كرد كه به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد سازمان هاي امنيتي به عزت و كرامت شهروند تعرض و تجاوز كنند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، " نوري المالكي " روزپنجشنبه از هموطنانش خواست در قبال متوقف كردن خشونت ها مسئوليت پذيرانه عمل كنند و تاكيد كرد كه پيشرفت و شكوفايي كشور مرهون گفت و گو و تفاهم و خودداري از به وجود آوردن خشونت و درگيري است.

وي با تاكيد بر اين که آن چه در زمان حاضر در عراق مي گذرد، فتنه است، خاطر نشان كرد: فتنه، آتش است و خشك و تر را با هم مي سوزاند. همچنين فتنه كور است و تمايزي ميان جنايتكار و بي گناه قائل نيست بنابراين من از همه مي خواهم كه از فتنه پرهيز كنند.

نخست وزير عراق از شخصيت هاي عشاير و عناصر رسانه اي و علماي ديني و ديگران خواست در قبال كساني كه مي خواهند كشور را درگير جنگ داخلي و درگيري طائفي كنند، سكوت پيشه نكنند.

وي همچنين از عراقي ها خواست به گفت و گو و مقابله با فتنه روي آورند و به نهادهاي قانوني اعتماد كنند.

نوري المالكي سازمان القاعده، را دشمن اصلي عراق معرفي كرد و اين سازمان تروريستي را در كنار پسمانده هاي رژيم بعث، مسئول فتنه اخير در کشورش دانست.

وي با بيان اين كه عراق از برخی كشورهاي اطراف خود كه به شدت درگير فتنه ها و مشكلات هستند تاثير مي پذيرد، تاكيد كرد: اجازه نمي دهيم نيروهاي امنيتي به عزت و كرامت شهروندان تعرض و تجاوز كنند اما در عين حال اجازه نمي دهيم كسي متعرض عزت و هيبت ارتش و پليس شود.

وي در ادامه گفت: عراق و منطقه در حال گذار از مرحله اي بحراني است و در چنين شرايطي اگر امور را به دست تندروها و جاهلان و فتنه خواهان بسپاريم، گرفتار خطري بزرگ خواهيم شد. نبايد اجازه دهيم عرصه مطالبات مشروع، به جايگاه نفوذ فتنه انگيزان وابسته به طرف هاي متعدد و پيچيده تبديل شود.

نخست وزير عراق تاكيد كرد كه آن چه در روزهاي اخير اتفاق افتاد، نيازمند دقت در تدبير است تا از تكرار اين مساله در مناطق ديگر جلوگيري شود زيرا در صورت برافروخته شدن آتش فتنه، برنده و بازنده اي در بين نخواهد بود و همگي زيان خواهند كرد.

نوري المالكي همچنين مقدمه شكل گيري عراقي يكپارچه، شكوفا و پايدار كه برادري و محبت بر آن حاكم باشد و عدالت و برابري در آن رعايت شود را گفت و گو دانست.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها