وزیر خارجه لبنان: حزب الله در بحران سوریه دخالت ندارد

وزیر خارجه لبنان: حزب الله در بحران سوریه دخالت ندارد
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 09:21

وزير امور خارجه لبنان ، هرگونه دخالت مستقيم حزب الله در سوريه را رد كرد.

عدنان منصور وزير امور خارجه كابينه مستعفی لبنان روز پنج شنبه در گفتگويي راديويي اعلام كرد: نيروهاي حزب الله كه در روستاهاي مرزي لبنان هستند، براي دفاع از لبناني ها در اين مناطق مستقر شدند و در عمليات نظامي در داخل سوريه مشاركت ندارند.

منصور ادامه داد: لبنان  همچنان به سياست كناره گيري از بحران سوريه پايبند است و در امور كشورهاي ديگر به ويژه امور داخلي سوريه دخالت نمي كند.

وي افزود: اگر اشخاص و گروه هايي در لبنان جوانان را به جهاد در سوريه دعوت كرده باشند، اين بدان معنا نيست كه دولت لبنان مسئول است.

حزب الله پيش از اين نيز اتهامات وارده به اين حزب مبني بر جنگ در سوريه در حمايت از نظاميان ارتش اين كشور را تكذيب كرده بود.

دراين حال ، "ميخائيل بوگدانوف" معاون وزير امور خارجه روسيه در ماموريتي رسمي از سوی ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه وارد بيروت شد تا با مسئولان لبناني درباره بحران سوريه گفتگو و تبادل نظر كند.

بوگدانوف پیش از سفر به لبنان، در تهران با حسين امير عبداللهيان معاون وزير امور خارجه ايران درباره موضع روسيه و ايران درقبال مسائل مورد توجه دو كشور و در صدر آن بحران سوريه گفتگو؛ و از نقش فعال ايران در برقراري ثبات و امنيت در منطقه تمجيد كرده بود.

بوگدانوف بر ثبات موضع مسكو درخصوص بحران سوريه تاكيد كرده و گفته بود كه ارزيابي ايران از تحولات منطقه، تاثير عمده اي بر سياست هاي روسيه درآن داشته است.

پربیننده ترین خبرها