پاسخ جنجالی وزیر مصری به خانم خبرنگار

پاسخ جنجالی وزیر مصری به خانم خبرنگار
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 10:54

استفادۀ دوبارۀ وزیر اطلاع رسانی مصر از عبارات دوپهلو و مبهم، بار دیگر موجی از انتقادات را متوجه وی کرد و عده ای وی را به "اذیت و آزار لفظی" خبرنگار سؤال‌کننده متهم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، صلاح عبدالمقصود وزیر اطلاع رسانی مصر در یک نشست خبری و در پاسخ به سئوال یک خبرنگار زن درباره آزادی مطبوعات که پرسیده بود: «آزادی کجاست؟!»، گفت: «بیا اینجا تا [آزادی را] به تو نشان بدهم».


این عبارت وزیر مصری، موجی ازانتقادات را متوجه وی کرد، چرا که این جمله در فرهنگ مصر بار منفی دارد و توهین به مخاطب تلقی می شود.
به دنبال آن، خانم خبرنگار از وزیر به شورای صنفی خبرنگاران شکایت کرد.

 

عبدالمقصود نیز پس از مواجه شدن با سیل انتقادات، بیانیه ها و واکنش های اعتراض آمیز، در دفاع از خود گفت: کسانی که سخنان وی را وارونه تفسیر می کنند، بسیار ضعیف‌النفس هستند.
این در حالی است که وی پیش از این هم در یک نشست خبری، در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران زن که از وی درباره پیشرفت "محتوا و کیفیت" رسانه ها به جای پیشرفت و توسعۀ "کمّیت و امکانات" سئوال کرد، گفته بود: "بیا اینجا تا [پیشرفت مفاهیم و محتوا] را به تو نشان دهم".


عبدالمقصود در آن نشست خبری، زمانی که خانم خبرنگار از تغییر نیافتن مفاهیم و ادامه همان روشهای رژیم سابق سخن گفته بود، با تندی از وی خواست که نظم را رعایت کند، اما شماری از خبرنگاران و روزنامه نگاران در اعتراض به وی از محل خارج شدند.

اکنون در حالی که هنوز چالش پیشین وزیر اطلاع رسانی مصر با خبرنگاران به پایان نرسیده، بار دیگر پاسخ عبدالمقصود به این خبرنگار، حملات تندی را متوجه وی کرده و صفحات شبکه های اجتماعی با متهم کردن وی به بی احترامی به خبرنگاران و روزنامه نگاران، از مطالب تمسخرآمیز علیه وی آکنده شده است.

 

دکتر صفوت العالم یکی از اساتید علوم ارتباطات در این باره گفت : پاسخ های وزیر اطلاع رسانی به خبرنگاران به نوعی تحقیر همکاران خبرنگار است و تکرار یک اشتباه از این وزیر، نوعی "لجبازی" به شمار می آید که ناتوانی وی در روبرو شدن با افکار عمومی را ثابت می کند. وقتی وزیر اطلاع رسانی به روش نادرست با خبرنگاران برخورد کند، از سایر مسئولان چه توقعی می توان داشت؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها