آحارنوت: هیچ گزینه‌ای روی میز نیست و ما تنها هستیم

آحارنوت: هیچ گزینه‌ای روی میز نیست و ما تنها هستیم
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 14:10

کارشناس صهیونیست مسائل راهبردی در روزنامه یدیعوت آحارنوت، با ابراز ناامیدی از روند تحولات منطقه و ناتوانی این رژیم در جلوگیری از پیشرفت های هسته ای جمهوری اسلامی، تاکید کرد: در حمله به ایران هسته ای تنها هستیم و آمریکا باوجود همۀ وعده هایی که می دهد، عملا هیچ گزینه ای بر ضد ایران روی "میز" ندارد.

ایتان هابر، تحلیلگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در یادداشتی که دیروز (پنج شنبه) در این روزنامه منتشر شد، نوشت:
اگر در همین لحظه، هواپيماهاي آمريكايي بخواهند به تاسيسات هسته اي ايران حمله كنند؛ و حتي اگر موشك هاي آمريكايي "توما هاك " هم اکنون در حال شلیک به سوی انبارهاي سلاح شيميايي در سوريه باشند، باز هم بهتر است اعتراف کنیم كه ما دراين جنگ تقريبا" تنها هستيم...

 

این روزنامه نگار صهیونیست در ادامه آورده است: آمريكا فقط براي تامين منافع خود وارد جنگ مي شود و در شرايط فعلي آمريكا كه اين كشور از جنگ هاي خود عقب نشيني كرده است، به خاطر قدس وارد جنگ نخواهد شد. سردمداران اسرائيلي مي گويند كه در ظاهر امر، تناقضي بزرگ تر از اين وجود ندارد كه جهان سني در اين روزها، بيشتر از هميشه به اسرائيل نزديك است و سني ها از جهان شيعه به نمايندگي ايران هراس دارند، عربستان، اردن و كشورهاي حوزه خليج فارس به جز قطر و حتي مصر، معتقدند كه ايران و وابستگان به آن، از همه جهت دشمن آنان به شمار مي رود و همه اين كشورها در صورتيكه جنگي عليه ايران صورت گيرد، با رضايت به زمره حمله كنندگان به ايران خواهند پيوست.


به عقیدۀ هابر، اين گونه به نظر مي رسد كه آمريكايي ها از نيات خود درباره ايران و نيز سوريه هراسي ندارند، آنان همچنان از فرو كردن انگشتان خود در گل و لاي اتمي و شيميايي بسيار دور هستند. باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا به زبان عبري فصيح به اسرائيلي ها به طور علني اعلام كرده است كه " شما تنها نيستيد " اما آمريكايي ها به دنبال هر دليلي هستند كه اجازه ندهند مردم آنان در مسير ( حمله به ) تهران با خطر روبرو شوند...

کارشناس یدیعوت آحارنوت می افزاید: آمريكايي ها به خود مي گويند: "جنگ سرد را پشت سر گذاشتيم و تهديد اتمي اتحاد جماهير شوروي را كه ده ها و شايد صدها تاسيسات اتمي داشت، پشت سر گذاشتيم و دليلي ندارد كه از برنامه اتمي ايران نگران باشيم، ما استالين و خروشچف را حتي در بحران سخت موشك ها در كوبا به سلامت از سر گذراندیم و "احمدي نژاد" را هم با سلامتي پشت سر خواهيم گذاشت؛ و اين دقيقا" چيزي است كه اسرائيلي ها به آن اعتقاد ندارند.


اسرائيل مانند آمريكا گسترده نيست و قدرتي ندارد كه در جهان، مشابه نداشته باشد. پس اسرائيل مي تواند به درستي، از فعاليت هسته اي احساس نگراني كند، اسرائيل همچنين مي داند كه ايراني ها چگونه مي توانند افكار عمومي جهان را تحت تاثير قرار دهند، اسرائيل خود اين كار را انجام داده است و مي تواند كه به همه حيله و نيرنگ های ايراني ها ببرد.
هابر در ادامه می نویسد: اين مساله كه آمريكايي ها تلاش مي كنند پايان دادن به جنجال ها در برنامه هاي زماني را به تاخير بياندازند، اتفاقي و بي دليل نيست، تفاوت در برنامه هاي زماني درباره ايران، بسيار زياد است و این کشور از همه خطوط قرمزي كه بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل "با افتخار بسيار" در مجمع عمومي سازمان ملل ترسيم كرد، عبور کرده است.


آمريكايي ها در خصوص سوريه به دنبال بهانه اي هستند كه به استفاده حکومت سوريه از سلاح هاي شيميايي اقرار نكنند، زيرا آنان به خوبي مي دانند كه اقرار به استفاده از سلاح شيميايي در سوريه، به منزله وارد شدن به جنگ يا نبردي طولاني است. در واقع آمريكا به اسرائيل وعده داده است كه همه گزینه ها بر روي ميز است، اما همواره تلاش مي كند ميز را از پرونده ها خالی و پاک كند!

 

از اين رو، تصويري كه در افق مشهود است و دست كم در آينده نزديك ديده مي شود، اين است كه اسرائيل و ارتش بزرگ آن در اين جبهه در مقابله با ايران و سوريه تقريبا" تنها هستند ؛ اما به نظر مي رسد، آمريكايي هايي كه به خوبي نگراني هاي اسرائيل را درك مي كنند، با عقد قراردادهاي كلان فروش ( سلاح ) كه بعد از " به پا شدن طوفان " اجرايي خواهد شد، زمينه را براي هموار شدن راه ناهموار به سمت تهران و دمشق فراهم مي كنند.

پربیننده ترین خبرها