شکست در قصیر؛ اختلاف در ترکیه

وقتی فراری های ارتش آزاد به هم می پرند

وقتی فراری های ارتش آزاد به هم می پرند
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 21:16

العالم - شکست سنگین مخالفان در نبردهای شهر القصیر و اطراف آن، ناپایداری رابطه فرماندهان ارتش آزاد سوریه و نبرد آنها برای ریاست بر گروههای مسلح را نشان می دهد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه خبری «عربی پرس» اختلافات میان ستاد ارتش آزاد و فرماندهان نظامی این شبه نظامیان باعث شده تا جنگجویان میدانی بهای گزافی برای اختلاف دیدگاه های فرماندهان خود و کشورهای حامی مخالفان مسلح را پرداخت کنند.

در بسیاری مناطق دیگر سوریه نیز افراد مسلح برای جلب رضایت حامیان مالی و تسلیحاتی خارجی خود هر اقدامی انجام دادند؛ اما در شهر القصیر موازی با شهر الهرمل لبنان موضوع کاملا متفاوت است.

اگر افراد مسلح تاکنون به سوی دوستانشان تیراندازی نکردند، برای حفظ مهمات ارسالی بوده که عمدتا در میان گردان های نظامی در استان حمص توزیع شده است؛ چون اختلافات بسیار گسترده است.

درگیری عربستان و قطر بر سر هدایت شورش در سوریه، بر افراد جدا شده از نظام دمشق که بر اساس منویات کشورهای پشتیبانشان فعالیت دارند، تاثیر منفی داشته است؛ لذا با این اوصاف محال است نظام و مخالفان پشت میز مذاکره بنشیند. 

امکان ایجاد تفاهم میان سلیم ادریس رییس ستاد ارتش آزاد و ریاض الاسعد فرمانده این ارتش محال شده چون دشمنی این دو با یکدیگر کمتر از دشمنی شان با نظام دمشق نیست.

یکی از نزدیکان الاسعد گفت: ادریس مسئول شکست در القصیر و حومه آن است، چون نبردی را بر نیروهای ارتش آزاد تحمیل کرد که جایش نبود و تاثیری منفی بر تمام گروه های مسلح سوریه خواهد داشت.

جالب آنکه ادریس تجهیزاتی که به گردان های نظامی حمص داد، شامل سه قبضه توپ ضد هوایی با مهمات کامل، صدها قبضه اسلحه روسی با صدها هزار گلوله، دهها قبضه خمپاره انداز 82 و 120 میلیمتری با هزاران گلوله، 50 قبضه مسلسل پی.کی.سی همراه با چهارصد هزار گلوله بود در حالی که کمکهای نظامی خود را از گردان های باباعمرو، فاروق القصیر، لواء فجرالاسلام و تمام تشکیلات حومه جنوبی حمص قطع کرد.

شیخ عبدالسلام حربا معروف به عرور القصیر یکی از تروریست های شناخته شده سوری با حمله به سلیم ادریس گفت: ادریس روزی دو بار صورتش را اصلاح می کند، بوی عطرش از صفحه تلویزیون به مشام می رسد، آن وقت شیعیان را تهدید می کند، شما دروغ می گویید و ما را هدفی برای نظام قرار دادید، مانند باباعمرو که آن را به دلار فروختید.

وی مدعی شد: محله السلطانیه و جوبر را فروختند، با این حال ادریس تهدید می کند، در حالی که ما زیر آتش موشکها و توپخانه «حزب الله» قرار داریم، لذا می گوییم ما مثل تو فرار نمی کنیم، خانواده هایمان را پنهانی به ترکیه نمی فرستیم و در لوکس ترین هتلها نمی خوابیم، اگر کسی می خواهد به نام ما سخن بگوید اول برای ما سلاح بفرستد.

گفتنی است این درگیری های لفظی که به این صورت وارد رسانه ها شده، به صورت حقیقی بیش از آن است که تصور شود، چرا که شورشیان سوریه نه هدف مشخصی دارند، نه رهبری واحدی و نیروهای آموزش دیده کافی. نبردهای آنها با ارتش سوریه تنها به قلع و قمع گسترده و کشتار آنها منجر شده و در درگیری ها یک ماه گذشته بیش از 10 هزار نفر از آنها در حومه دمشق؛ قصیر؛ حمص و ادلب به هلاکت رسیده و چند برابر آن نیز زخمی شده اند که گفته می شود  این تعداد تقریباً یک چهارم از توان باقی مانده برای گروه های مسلح بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها