یک منبع نظامی سوریه با اشاره به تهدیدهای شیمایی آمریکا:

در شلیک موشک به اهداف دشمن درنگ نخواهیم کرد

در شلیک موشک به اهداف دشمن درنگ نخواهیم کرد
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 22:27

ناظران و کارشناسان نظامی سوری می گویند افزایش اتهامات به دمشق در زمینه استفاده از سلاح شیمیایی نشانه آن است که احتمال رویارویی نظامی غرب با دمشق، ضعیف است اما به طور کامل بعید نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ این کارشناسان افزودند: این درگیری در صورت وقوع، به بهانه سلاح شیمیایی است که گفته شده به صور محدود توسط ارتش سوریه در برخی مناطق متشنج مورد استفاده قرار گرفته است.
کارشناسان نظامی سوری با توجه به احتمال حمله نظامی آمریکایی - غربی علیه سوریه احتمال می دهند دمشق با این موضوع به عنوان یک واقعیت عملی برخورد نماید حتی اگر احتمال آن به خاطر پیامدهای خطرناک منطقه ای آن، بعید باشد.    
یک کارشناس نظامی به روزنامه القدس العربی گفت: احتمالاً موشک های میانبرد و دوربرد یکی از شاخه های هجومی ارتش سوریه در این نبرد محسوب می شود که هیچ آسیبی به آن وارد نشده است، لذا ارتش سوریه خود را برای شلیک موشک های زمین به زمین به پایگاه های منطقه ای مجاور آماده می کند که جنگنده های آمریکایی، اسراییلی، انگلیسی و فرانسوی برای حمله احتمالی به دمشق از آن استفاده خواهند نمود.      

وی افزود: احتمال حمله نظامی غرب به سوریه به منظور تحقق دستاوردهای عملی در سوریه علیه نیروهای دولتی را نمی توان نادیده گرفت به ویژه پس از شکست مخالفان مسلح در زمینه تحقق پیروزی و اعلام یک منطقه گسترده تحت سلطه اش تا بتواند در آن دولت تشکیل دهد.      
این کارشناس ادامه داد: ممکن است اردن آسمان خود را به روی هواپیماهای فرانسوی، اسراییلی و آمریکایی باز کند در این صورت مراکز هدایت پرواز آمریکا در اردن در تیررس موشک های سوری خواهد بود. 
یک منبع آگاه نزدیک به سران قطر نیز در همین راستا گفت که حمله در صورت آغاز، به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی و جلوگیری از استفاده رهبران سیاسی دمشق از این سلاح خواهد بود.   
وی تصریح کرد: این حمله به مراکز حساس برای رهبران سوریه مانند ستاد کل ارتش، نهادهای امنیتی، مخابرات، فرماندهی نیروهای نظامی و باقیمانده مراکز هشداردهنده زودهنگام خواهد بود که بخشی از آن توسط جنگجویان مخالف در غوطه شرقی نابود شده است.  
کارشناس خاطر نشان کرد: در این حمله، سامانه جنگ الکترونیک هدف قرار خواهد گرفت، پیش بینی می شود 900 تا 1200 سورتی پرواز در این حمله انجام شود، در مقابل، ایران و حزب الله نیز در اولین ساعت آغاز عملیات نظامی، وارد فاز درگیری خواهند شد. 
وی گفت: مقاومت لبنان 250 موشک کوتاه برد و ومیانبرد به اهداف از پیش تعیین شده شلیک خواهد نمود که توانمندی نظامی اسراییل را فلج خواهد نمود، ایران نیز مراکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در خلیج فارس را با سلاح های پیشرفته که آن را در رزمایش های سال گذشته خود آزمایش نمود، هدف قرار خواهد داد.  

گفتنی است لفاظی ها و بلوف های آمریکا و غرب در مورد حمله نظامی به سوریه ناشی از ناکامی بزرگ شورشیان مسلح است، کما اینکه ایران و سوریه پیمان دفاعی مشترک دارند و در طول هفته گذشته بارها اعلام شد که در صورت هر گونه جنگ احتمالی خارجی علیه سوریه، ایران بدون شک این پیمان نظامی را از قوه به فعل در خواهد آورد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها