اشک تمساح مفتی قطر برای سنی‌ها در عراق

اشک تمساح مفتی قطر برای سنی‌ها در عراق
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 15:12

پس از آرام‌تر شدن اوضاع شمال عراق پس از چند روز درگیری خونبار گروه‌های مسلح با نیروهای پلیس و امنیتی، مفتی قطر در اظهاراتی فتنه‌انگیزانه و مداخله جویانه مدعی نقض حقوق اهل سنت عراق توسط دولت منتخب این کشور شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "یوسف قرضاوی" که اصالتا مصری بوده و سالها است با شناسنامه قطری در این کشور زندگی می‌کند، در خطبه دیروز نماز جمعه "دوحه" مدعی شد: "بیش از 90 درصد امت اسلامی سنی هستند و آنها تحمل نمی کنند که سنی‌ها از صحنه سیاسی عراق رانده شوند تا شما (دولت عراق)همه چیز را برای خود بردارید".
مفتی قطر که به دلیل خودداری از موضع گیری ضد رژیم صهیونیستی به مفتی اسرائیل نیز معروف است، درخواست کرد با تحولات و رویدادهای عراق مقابله شود.
درحالیکه دولت و پارلمان فعلی عراق برخاسته از آرای مردم است، و جریانها و گروه‌های عراقی از قومیت‌ها و مذاهب مختلف با توجه به میزان رأی مردم به آنان در فرایند سیاسی این کشور مشارکت دارند؛ قرضاوی ادعا کرد: "سنی‌ها در عراق از سوی شیعیان به شدت تحت فشارند" و دولت عراق با پشتیبانی "ایران" و "حزب الله لبنان" در حال فعالیت ضد سنی ها است. !!!
قرضاوی در ادامه از "طارق الهاشمی" معاون سابق رئیس جمهور عراق که به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی محکوم به اعدام شده است دفاع کرد و وی را به عنوان یکی از "سنی هایی" که حق آنها در عراق به دست شیعیان ضایع شده است برشمرد!!.
طارق الهاشمی پس از لو رفتن دخالت وی و همدستانش در اقدامات تروریستی، از عراق گریخت و پس از پناه بردن به دامان امیر قطر و عربستان راهی هم پیمان آنها یعنی ترکیه شد و در آنجا اقامت دائم گرفت.
ادعای مفتی قطر در خصوص ضایع شدن حق سنی ها در عراق درحالی است که در عراق اعضای پارلمان و دولت طبق قانون اساسی و با رأی مستقیم یا غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند .. ولی در قطر و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس  هیچگونه پارلمان یا دولت منتخب وجود ندارد، و حتی در برخی از این کشورها انتخابات و رأی مردم از نظر علمای درباری حرام است. در این کشورهای عربی همچنین موضوعی به نام حق اقلیت‌ها به رسمیت شناخته نمی‌شود و آنان از کمترین حقوق خود به عنوان یک شهروند برخوردار نیستند.
قرضاوی با آغاز بحران و جنگ در سوریه بیشتر فعالیت‌ها و فتواهای خود را در راستای براندازی هرچه سریعتر نظام سوریه متمرکز کرد، و به دفاع از گروه‌های مسلح و تروریستی که با حمایت قطر، عربستان و ترکیه به سوریه اعزام می‌شوند پرداخت. وی همچنین در فتواهای خود گروه‌های مسلح را برای قتل علمای سوری تحریک کرد.

این اظهارات فتنه انگیزانه مفتی قطر درحالی مطرح می شود که اوضاع مناطق شمالی عراق پس از چند روز درگیری خونبار عناصر مسلح و افراطی با پلیس و نیروهای امنیتی و به خاک و خون کشیدن شماری از مردم و نیروهای نظامی، آرام تر شده است. 

پربیننده ترین خبرها