احمد جبریل:

جبهه خلق فلسطین از سوریه دفاع می‌کند

جبهه خلق فلسطین از سوریه دفاع می‌کند
يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 08:38

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل حوادث سوریه را توطئه ای ضد این کشور دانست و تأکید کرد، این جبهه برای مقابله با هرگونه تجاوز خارجی ضد سوریه آماده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "احمد جبریل" گفت فعالیتهای این جبهه به دفاع از اردوگاه‌های فلسطینی محدود می‌شود، ولی در صورت هرگونه تجاوز خارجی به سوریه، نیروهای این جبهه در اردوگاه‌ها نخواهند ماند و پایگاه‌های جبهه خلق همچنان با سلاح خود در اماکن مختلفی مستقر هستند.
جبریل با بیان اینکه جبهه خلق با در اختیار داشتن انواع سلاح به صورت قانون‌مند در اردوگاه‌ها باقی مانده است، خاطرنشان کرد: در مقابل سرازیرشدن پول و سلاح از خارج ما به تنهایی ایستادیم و از اردوگاه ها دفاع کرده‌ایم.
وی در برنامه‌ای تلویزیونی افزود: عناصر مسلح به ساکنان اردوگاه‌ها به ویژه اردوگاه یرموک حمله کردند.
جبریل در خصوص موضع جنبش حماس در قبال سوریه گفت: سوری‌ها به شدت از مواضع جنبش حماس و قرار گرفتن این جنبش در توهمات اخوان المسلمین، ناراحت شدند.
جبریل تأکید کرد که از خالد مشعل رئیس دفتر جنبش حماس قبل از خروج از سوریه پرسیده است که آیا قصد دارد فلسطین را از راه دوحه آزاد کند؟!.
دبیرکل جبهه خلق ادامه داد: توطئه رژیم صهیونیستی ضد سوریه به این دلیل است که این رژیم احساس ذلت کرد؛ "ما از هیچ جنگی نمی‌ترسیم و به این رژیم می‌گوییم که برای جنگ آماده‌ایم".
جبریل با بیان اینکه ارسال سلاح به سوریه از سال 2005 آغاز شده بود، اظهار داشت: هنگامی که امیر قطر به سوریه می‌آمد به بشار اسد هشدار می‌دادم، و به او گفته‌ام که امیر قطر از سوی آمریکا اعزام شده است.
جبریل تأکید کرد: حوادث سوریه توطئه است.

پربیننده ترین خبرها