آسمان اردن به روی صهیونیست ها گشوده می شود

آسمان اردن به روی صهیونیست ها گشوده  می شود
يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 11:42

العالم، امان – رئیس انجمن ملی نظامیان بازنشسته اردنی، بحران سوریه را در جهت تامین منافع رژیم صهیونیستی دانست و از وجود زمزمه هایی درباره باز شدن حریم هوایی اردن به روی این رژیم خبر داد.

"علی الحباشنه " روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه العالم، درباره فشارهای آمریکا و کشورهای منطقه بر دولت اردن برای گشودن مرزهای خود با سوریه جهت ارسال پول، سلاح و شبه نظامیان مسلح هشدار داد و گفت: هدف از این توطئه تجزیه سوریه بر اساس تنش های طایفه ای به نفع رژیم صهیونیستی است.
الحباشنه با اشاره به بحران اقتصادی اردن خاطرنشان کرد: اردن نزدیک به 27 میلیارد دلار بدهی دارد و نگرانی ما این است که آمریکا و برخی کشورهای عربی به ویژه کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس اردن را به خاطر مساله سوریه تحت فشار اقتصادی قرار دهند.
وی افزود: مردم اردن در روزهای اخیر شاهد این فشارها بوده اند، زیرا این کشورها در مقابل ورود افراد مسلح ارسال منابع مالی و مهمات  از اردن به سوریه به دولت امان کمک مالی کنند؛ انتشاربرخی اخبار درباره ورود قریب الوقوع نیروهای آمریکایی به کشور نیز نگرانی ما را بیشتر کرده  زیرا این اقدام می تواند مقدمه ی عملیاتی در خاک اردن باشد.
الحباشنه تاکید کرد: خبرهایی هم درباره گشودن حریم هوایی اردن به روی نیروی هوایی رژیم اسرائیل مطرح شده است، دیدار اخیر وزیر دفاع آمریکا از منطقه و کمک های نظامی و مالی آمریکا و ارائه سلاح های پیشرفته به رژیم صهیونیستی و بحران سوریه همه تنها برای خدمت به این رژیم است.
وی با بیان اینکه سوریه تنها کشوری عربی است که توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی امضا نکرده است، اظهار داشت: اقتصاد سوریه پیشرفته و پاسخگوی نیازهای  دفاعی این کشوراست و سوریه تنها کشوری است که از مقاومت جنوب لبنان و غزه  حمایت می کند.
الحباشنه خاطرنشان کرد: هدف از توطئه‌ها ضد سوریه تجزیه این کشور بر اساس ملاک های مذهبی وقومیتی است؛ بر اساس این سناریو حوادث کنونی و آتی بر ضد سوریه شکل خواهد گرفت.
الحباشنه افزود: حاکمیت ملی اردن تحت تاثیر شرایط  اقتصادی کشور است، و اردن قدرت تصمیم گیری  ندارد و فقط  تصمیمات و دستورات آمریکا را اجرا می کند.

18:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها