بستن گذرگاه قاچاق سلاح از اردن به سوریه

يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 17:49

العالم - ارتش سوریه منطقه راهبردی "العتیبه" را که تا پیش از این گذرگاه قاچاق سلاح از اردن به منطقه "غوطه شرقی" و دیگر مناطق استان "ریف دمشق" بود، بازپس گرفت.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، ارتش سوریه پس از بازپس گیری منطقه استراتژیک العتیبه، عملیات گسترده ای را برای سرکوب گروه های مسلح فعال در مناطق جوبر، حرستا، القابون و برزه آغاز کرده است، و تا کنون ده‌ها تن از عناصر مسلح را از پای درآورده است.
یکی از افسران ارتش سوریه در مصاحبه با العالم، گفت: عملیات ارتش برای سرکوب گروهک تروریستی جبهه النصره در مناطق مختلف از جمله برزه و جوبر همچنان ادامه دارد، و در حملات متعدد به مخفیگاه های عناصر این گروهک تعداد بسیاری از آنها کشته شدند.
ارتش سوریه همچنین به پیشروی خود در مناطق داریا، المعضمیه و جدیده الفضل در حومه دمشق ادامه می دهد.
یکی دیگر از افسران ارتش سوریه، اظهار داشت: منطقه جدیده الفضل به طور کامل پاکسازی شده است؛ از سوی دیگر درگیری های سنگین در داریا ادامه دارد و در آینده نزدیک ما به غرب دمشق منتقل خواهیم شد.
از سوی دیگر دولت سوریه ادعاهای کشورهای غربی درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی را تکذیب و اعلام کرد که این ادعاها برای کم اثر کردن پیروزی‌های ارتش این کشور بیان می شود.
"یوسف الاسعد" عضو مجلس نمایندگان سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: ادعای استفاده نظام سوریه از سلاح های شیمیایی بی اساس است؛ نظام سوریه اگر سلاح شیمیایی هم داشته باشد از آن برای سرکوب مردم خود استفاده نمی کند.
این نماینده مجلس سوریه افزود : مسئولان سوری نگفته اند که این کشور سلاح شیمیایی دارد بلکه آمریکا و متحدانش مدعی وجود اینگونه سلاح در سوریه هستند تا پیروزی های ارتش و پاکسازی مناطق مختلف از گروه‌های مسلح و تروریستی را بی‌تاثیر جلوه دهند.
کارشناسان سیاسی معتقدند که آمریکا و متحدانش پیروزی های ارتش سوریه را برنمی تابند به همین دلیل نظام سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می کنند. اتهامات غربی‌ها در حالی مطرح می شود که سوریه بارها خواستار تشکیل کمیته ای بین المللی برای تحقیق در خصوص این ادعاها شده است.
در اواخر اسفند ماه 92 گروه‌های مسلح و تروریستی منطقه "خان العسل" را با موشک حاوی مواد شیمیایی هدف قرار دادند که در نتیجه آن شماری از شهروندان سوری کشته و یا زخمی شدند.

27-21:42

پربیننده ترین خبرها