امارات لکه ننگی برای دیپلماسی انگلیس

امارات لکه ننگی برای دیپلماسی انگلیس
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 09:49

روزنامه گاردین سفر رسمی رئیس امارات به انگلیس را بدترین واقعه برای دیپلماسی این کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین امروز (دوشنبه) در مطلبی نوشت: این سفر فقط از رئیس امارات که در حال سرکوب هرگونه حرکت دموکراسی‌خواهانه و نقض توافق نامه‌های بین المللی حقوق بشر است، استقبال نمی‌شود؛ بلکه در جریان این سفر نخست وزیر انگلیس درباره مسائل متعددی که شاید مهمترین آنها امضای توافقنامه فروش سلاح است گفت وگو می‌کند.
گاردین خاطرنشان کرد: قرار است امروز برای استقبال از شیخ خلیفه فرش قرمز گسترده شود، و به افتخار او در کاخ وندسور و کلارنت هاوس مهمانی‌های شام برگزار شود؛ در حاشیه همین مهمانی‌ها قراردادی برای خرید 60 جنگنده انگلیسی امضا می‌شود.
این روزنامه تأکید کرد: حدود 94 نفر در امارات به تلاش برای براندازی نظام حاکم متهم شده‌اند درحالی که هیچ دلیل قاطعی برای اثبات این اتهام وجود ندارد؛ با این وجود آنها طبق گزارش مرکز حقوق بشر امارات تحت انواع شکنجه برنامه ریزی شده قرار می‌گیرند.
این روزنامه انگلیسی افزود: متهمان از ساده ترین حقوق خود از جمله داشتن وکیل محروم شده اند و هیأت حقوقدانان انگلیسی نیز از ورود به ساختمان دادگاه منع شدند.
بر اساس گزارش گاردین؛ "علی عبدالله الحدیدی" بعد از انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی از داخل دادگاهی که پدرش در آن محاکمه می شود، به 10 ماه زندان محکوم شد .. در پی این موضوع سازمانهای مدافع حقوق بشر از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل نامه هایی را برای "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس فرستادند.
گاردین تأکید کرد: 3 انگلیسی در امارات به اتهام داشتن مواد مخدر بدون محاکمه 7 ماه زندانی شدند و پلیس امارات آنها را کتک زد و با شوک الکتریکی مورد ضرب و شتم قرار داد؛ این سفر هیچ راه حلی برای این پرونده ندارد.
گاردین خاطرنشان کرد: نمی توان به کامرون اجازه داد برای یک قرارداد سلاح حقوق بشر را زیر پا بگذارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها