گزارش العالم از بلیت یک طرفه تونس به ترکیه

دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 13:39

"ام بلال" یکی از مادران تونسی است که فرزندانشان پس از گرفتار شدن در دام گروه‌های تروریستی از راه ترکیه به سوریه اعزام شده اند؛ جوانانی که از سرنوشت بیشتر آنها خبری در دست نیست.

خبرنگار العالم روز دوشنبه در گزارشی درباره اعزام جوانان تونسی به سوریه به بهانه "جهاد" توسط گروه‌های تروریستی تأکید کرد، "ام بلال" یکی از این مادر تونسی می‌گوید فرزندش "بلال العیاری" در سی و یکم مارس 2012 به بهانه تجارت راهی ترکیه شد ولی در نهایت مشخص شد که وی در یکی از مناطق مرزی ترکیه و سوریه مستقر شده است.
"محمد العمدونی" یکی دیگر از جوانان تونسی است که در ابتدا به خانواده اش گفت برای کار به لیبی می‌رود، ولی تماس او از داخل یکی از اردوگاه‌های آموزشی نزدیک مرز سوریه خانواده‌اش را غافلگیر کرد.
گروهی از فعالان تونسی در همین راستا جمعیتی را تحت عنوان "جمعیت نجات آوارگان تونسی" تشکیل دادند که هدف از آن پیگیری پرونده جوانانی است که فریب گروه‌های تروریستی را خورده و به سوریه رفته اند.
این جمعیت تا کنون فعالیتهای بسیاری را جهت آگاه سازی جامعه در خصوص فعالیت گروه‌های مافیایی و تروریستی در تونس برگزار کرده است.
گروه‌های تروریستی با شستشوی مغزی جوانان تونسی، به آنها بلیتی یک طرفه و بدون بازگشت به ترکیه می دهند تا در جنگ سوریه شرکت کنند.

پربیننده ترین خبرها