با نصب آرم اخوان بر پشت لباس های شبه نظامیان:

اخوان سوریه گروه مسلحش را متمایز می کند

اخوان سوریه گروه مسلحش را متمایز می کند
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 12:23

در حالی که داده های متناقضی درباره سرنوشت پایگاه شناسایی هوایی واقع در روستای النعیمه، ویژه رصد شمال فلسطین اشغالی (ارتش رژیم صهیونیستی) دریافت می شود افراد مسلح "النصره" و اخوان المسلمین و مزدوران خارجی ساکن در اردوگاه حندرات، کنترل این اردوگاه فلسطینی را به دست گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اما در این میان اخبار متعددی از سازماندهی مجدد اخوان المسلمین سوریه برای تشکیل واحدهای نظامیش در سوریه به گوش می رسد و تصاویر متعددی در این زمینه توسط گروه های معارض سوریه منتشر شده است.

برخی از سران اخوان مانند فاروق طیفور مسول شاخه نظامی آن هر چند پیش از این مدعی شده بودند که این جماعت شاخه و گروه مسلحی در سوریه ندارد و از همه گروه ها به صورت مساوی حمایت می کند، اما شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که این جماعت که خود مسول سازماندهی جبهه النصره در سوریه بود و پای تروریست های القاعده را به خاک این کشور باز کرد، اکنون در فشار مضاعفی قرار دارد تا شبه نظامیان خود را به صورت مشخص از جبهه النصره متمایز کند.

این اتفاق پس از آن می افتد که شاخه نظامی اخوان در سوریه موسوم به تیپ توحید جنوب در طول سه روز گذشته حملات مشترکی را با کمک جبهه النصره به چند مرکز نظامی مهم در جنوب سوریه طراحی و اجرا کرد و در این حملات شبه نظامیان اخوان، به صورت کاملاً برجسته و متفاوتی قابل تشخیص بودند.
حملات هدفمند شاخه نظامی اخوان سوریه به مرکز مهم راداری سوریه که هیچ تهدیدی به شمار نمی رود، بسیار مشکوک می باشد، به خصوص اینکه پایگاه راداری و رصد النعیمه وظیفه بسیار مهم و خطیری بر عهده داشت و اخوانی ها با حمله به این پایگاه، عملاً کار ارتش رژیم صهیونیستی را برای هر گونه تحرک در منطقه اشغالی جولان فراهم کرده اند.
 پیش از این العالم در گزارش مشروحی به ادعای معاون رهبر اخوان سوریه در مورد نداشتن نیروی مسلح در سوریه اشاره کرده بود و انتشار اخبار جدید، تاییدی است بر این گزارش که نشان می دهد هدایت مستقیم جبهه النصره ابتدا در دست اخوان بوده و اکنون که النصره خود قدرت گرفته، از سیطره جماعت بیرون آمده، سران اخوان سعی در متمایز کردن خود از این جماعت دارند.

این گزارش را می توانید در اینجا بخوانید.

پربیننده ترین خبرها