گزارش متمایز کمیته تحقیق حوادث الحویجه:

نیروهای نظامی نقشی در کشتار الحویجه نداشتند

سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 12:55

اسماء موسوي عضو فراكيسيون الاحرار اعلام كرد كميته تحقیق درباره مسئله كشته شدگان در الحويجه ادله‌اي ارائه كرده كه در آن آمده است افرادي كه در ميدان الحويجه كشته شده‌اند پيش از رسيدن نيروهاي امنيتي عراق به اين ميدان كشته شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از کوفه نیوز، وي در بيانيه‌اي كه دفترش صادر كرد گفت: گروهي از پزشكان نماينده عضو حزب اتحاد ملي به وسيله گزارشي كه كميته تحقیق در جلسه مشورتي امروز پارلمان ارائه كرده است به ادله و شواهدي دست يافته‌اند كه نشان مي‌دهد افرادي كه در ميدان الحويجه تجمع كرده بودند، پيش از رسيدن نيروهاي امنيتي عراق به اين محل كشته شده‌اند.
وي گفت: ما زماني كه به محل رسيديم مشاهده كرديم كه اجساد به حال «جمود نعشي» ( حالتي كه پس از مرگ در ماهيچه‌هاي جانداران رخ مي‌دهد و در جريان آن بافت‌هاي ماهيچه‌اي سفت و سخت مي‌شود) در آمده‌اند و اين حالت معمولاً پس از 12 ساعت از مرگ انسان يا جانداران روي مي‌دهد، در حالي كه اين گزارش نشان مي‌دهد اجساد دو ساعت پس از رسيدن نيروهاي امنيتي كشف شده‌اند.
وي افزوده است: كميته متشكل از اعضاي فهرست العراقيه نيز در گزارش خود اعلام كرده اند كه اجساد تقريبا متلاشي شده بود در حالي كه به لحاظ علمي اين حالت چند روزپس از مرگ روي مي‌دهد.
الموسوي خواستار نبش قبر كشته شدگان و بررسي مجدد مسئله شد تا واقعيت آشكار شود زيرا اين گزارش بدون هيچ شكي نشان مي‌دهد كه تجمع كنندگان قبل از ورود نيروهاي امنيتي كشته شده‌اند.
در همين حال خانم الموسوي با برگزاري كنفرانس مطبوعاتي در ساختمان پارلمان عراق از عشاير عراق خواست در مسئله الحويجه با پارلمان درباره بررسي مجدد مسئله به لحاظ انجام آزمايش‌هاي مجدد پزشكي براي مشخص شدن علت مرگ آنها همكاري كنند.
وي گفت: دلایل و شواهد فني و پزشكي به طور قطع نشان مي‌دهد اين افراد يك يا دو روز پيش از ورود نيروهاي امنيتي به محل تجمع كشته شده بودند و لازم است تحقيق فوري در اين باره انجام شود.
گفتنی است نقل دروغ و به دور از واقعیت حوادث الحویجه توسط شبکه‌های خبری داخلی و خارجی مخالف دولت عراق باعث شد تا برخی جریان‌‌های تکفیری مانند القاعده و بازماندگان حزب منحله بعث از آن به عنوان فرصتی برای عرض اندام استفاده کرده و برخی از مناطق عراق را به آشوب بکشند.

پربیننده ترین خبرها