با تداوم هتک حرمت و تحقیر توسط مقامات اردنی

45هزار سوری از اردن به کشورشان بازگشتند

45هزار سوری از اردن به کشورشان بازگشتند
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 13:01

مدير اردوگاه آوارگان سوري الزعتري در اردن، گفت: شمار سوري هايي كه از ابتداي فعاليت اين اردوگاه به كشورشان بازگشته اند به بيش از 45 هزار و 865 نفر رسيده است.

به گزارش  پايگاه خبري شبكه العالم، سرهنگ زاهر ابوشهاب روز سه شنبه در در گفتگو با خبرگزاري رسمي اردن (پترا) گفت: روزانه 300 تا 400 نفر از آوارگان براي بازگشت به كشورشان ابراز تمايل مي كنند.
وي با بيان اينكه حدود 10 هزار اتاقك اسكان (كانكس) در اين اردوگاه وجود دارد، خاطرنشان كرد: طي دو ماه آينده 25 هزار چادر با اتاقك هاي اسكان تعويض خواهد شد.
بر اساس اين گزارش اردوگاه ياد شده يكي از بدترين اردوگاه هاي جهان از نظر خدمات و اوضاع امنيتي و حفظ كرامت آوارگان سوري است و آوارگان در آنجا تحقير مي شوند.

وضعيت اردوگاه الزعتري در اردن به قدري بغرنج است كه در روزهاي پاياني فروردين ماه، آوارگان سوري ساكن اين اردوگاه، به شرايط نامطلوب زندگي در آن به شدت اعتراض كردند به طوري كه به درگيري پليس اردن با آنان منجر شد.

درگيري زماني رخ داد كه نزديك به 100 تن از ساكنان اردوگاه آوارگان الزعتري در شمال اردن در اعتراض به شرايط نامساعد اردوگاه تظاهرات كردند.

اردوگاه الزعتري محل زندگي 160 هزار آواره سوري است. اردن اعلام كرده ميزبان 500 هزار آواره سوري است و كميسر ارشد آوارگان سازمان ملل معتقد است اين تعداد به يك ميليون و 200 هزار تن افزايش خواهد يافت. اين تعداد، حدودا برابر با يك پنجم جمعيت اردن است.

میزان تحقیر آوارگان در اردن به حدی است که آنها کشور جنگ زده و خانه های ویران خود را به میهمان نوازی شاه اردن و دستگاه امنیتی و نظامی آن ترجیح داده و در حال بازگشت به خانه و کاشانه خود هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها