واکنش فلسطینی‌ها به اعلام رسمی ادامه شهرک‌سازی

واکنش فلسطینی‌ها به اعلام رسمی ادامه شهرک‌سازی
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 13:57

قدس اشغالي (العالم)- كابينه افراطي رژيم اسرائيل، با وجود مخالفت هاي جهاني اعلام كرده كه مصمم به ادامه شهرك سازي ها در خاك فلسطين است.

در همين خصوص "اوري آرييل"، وزير مسكن رژيم صهيونيستي، گفته است كه كابينه اين رژيم، تصميم گرفته ساخت شهرك ها را در كرانه باختري و بخش شرقي قدس اشغالي ادامه دهد.

"جمال جمعه"، رئيس كمپين مردمي براي مقابله با شهرك سازي و ديوار حائل، روز سه شنبه به العالم گفت: بعد از پذيرش فلسطين به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل متحد، انتظار مي رود كه مسئله شهرك سازي و لزوم پاك سازي كرانه باختري – به عنوان خاك دولت فلسطين – از شهرك ها به عنوان اولويت نخست، در دستور كار سازمان ملل، سازمان آزاديبخش فلسطين و ديگر سازمان هاي عربي و اسلامي قرار گيرد.

تشكيلات خودگردان فلسطين اما خواستار دخالت آمريكا و جامعه بين المللي براي مهار رژيم اشغالگر و شهرك نشينان شده و تهديد كرده است در صورت آغاز شهرك سازي در منطقه  A1 به محافل بين المللي شكايت خواهد برد.

ماهر غنيم، وزير مشاغل عمومي و مسكن تشكيلات خودگردان، در اين باره به العالم گفت: هر گونه فعاليتي در شرق قدس و منطقه موسوم به A1 داراي حساسيت بسيار است و همانگونه كه رئيس تشكيلات گفته است خط قرمز محسوب مي شود.

رژيم صهيونيستي دور از چشم رسانه ها در تلاش براي اجراي چند طرح شهرك سازي - بطور مشخص در قدس اشغالي - است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها