نظر معاون سید حسن نصرالله درباره ریشه واقعی فتنه‌

نظر معاون سید حسن نصرالله درباره ریشه واقعی فتنه‌
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 22:17

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با هشدار به امت اسلامی درباره فتنه‌های مذهبی، این فتنه‌ها را ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تأکید کرد باید با وحدت اسلامی با طرح آمریکایی صهیونیستی در منطقه مقابله کرد.

"شیخ نعیم قاسم" شامگاه سه شنبه در حاشیه اجلاس علما و بیداری اسلامی در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم اظهار داشت: فتنه‌های مذهبی ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آنها است؛ و ما نیز از وجود این خطر در لبنان و منطقه و کسانی که به صورت مداوم در حال فتنه انگیزی هستند آگاهیم.
وی افزود: در اجلاس علما و بیداری اسلامی به شماری از مسائل امت اسلامی و از جمله آنها اهمیت هوشیاری درقبال فتنه‌های مذهبی پرداخته شد، زیرا اختلاف و منازعه بین مذاهب اسلامی نیست، بلکه این اختلاف منازعه‌ای سیاسی بین طرح مقاومت و حامیان آن و طرح استکبار جهانی و صهیونیسم و حامیان آن است.
شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: ما از مدتها قبل در لبنان برای مقابله با این فتنه تلاش کرده ایم و از ورود به بحث و جدل‌های رسانه‌ای و توهین‌ها و درگیر کردن مذاهب با یکدیگر در مشکلات داخلی خودداری کرده، و به خواست خدا در این زمینه بسیار موفق بوده‌ایم.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر ضرورت مقابله همیشگی مسلمانان با طرح فتنه، تأکید کرد: رشد نکردن عوامل فتنه در لبنان به دلیل آن است که حزب الله با همکاری طرفهای مخلص تلاش کرده است تا از همراهی دیگران با کسانی که به دنبال فتنه انگیزی هستند جلوگیری شود.
شیخ نعیم قاسم درباره تحولات اخیر مناطق مرزی لبنان و سوریه، و اتهامات مطرح شده ضد حزب الله مبنی بر دخالت در جنگ سوریه گفت: فعالیتهای حزب الله در لبنان مشخص و واضح است.
وی ادامه داد: روستاهایی در موازات منطقه بقاع و داخل اراضی سوریه وجود دارد که حدود 30 هزار لبنانی در آنها زندگی می‌کنند؛ ساکنان این روستاها با تهدید ( گروه‌های مسلح)، قتل و مهاجرت مواجه بودند.
شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: برای جلوگیری از آوارگی و رانده شدن بقیه ساکنان این روستاهای لبنانی، با آنان در مقابله با حملات همکاری کرده و از آنها پشتیبانی کردیم؛ حزب الله در همین حد تلاش کرد تا به هم وطنان خود که با این چالشها مواجه بودند کمک کند.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره اتهام رژیم صهیونیستی به این حزب مبنی بر ارسال هواپیمای بدون خلبان بر فراز حیفا، گفت: حزب الله هیچگاه کاری را که انجام داده تکذیب نمی‌کند، و فقط مسائلی را تکذیب می کند که انجام نداده است؛ بیانیه حزب الله کاملا روشن بود، حال اگر صهیونیستها بخواهند این موضوع را بپذیرند یا نپذیرند و یا اینکه بخواهند سناریوهای رسانه‌ای یا سیاسی مختلفی را برای تعامل با این موضوع تدارک ببینند، به خودشان مربوط است .. ما اهمیتی به تحلیل‌های آنها نمی دهیم زیرا این موضوع برای ما روشن است.
وی افزود: اگر رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد پیروزی یا اقدام تحریک آمیز برای اهداف مشخصی است، ما وارد این مسائل نمی شویم؛ ما قانون روشنی داریم؛ ما برای مقابله با هرگونه چالش و تهدید جهت مقابله با طرح صهیونیستی آماده هستیم؛ ولی هیچگاه به بازی های این رژیم کشیده نمی شویم.

FF-30-:19:05

پربیننده ترین خبرها