سید حسن نصرالله ؛ 4 فرضیه درباره هواپیمای ادعایی

سید حسن نصرالله ؛ 4 فرضیه درباره هواپیمای ادعایی
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 23:02

دبیرکل حزب الله لبنان 4 فرضیه را در خصوص ادعای صهیونیستها مبنی بر ارسال هواپیمای بدون خلبان از لبنان به فلسطین اشغالی مطرح کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" با اشاره به ادعای صهیونیستها مبنی بر سرنگون کردن هواپیمای بدون خلبانی که از داخل لبنان وارد اراضی اشغالی شده بود، تأکید کرد: رسانه‌های صهیونیستی، کارشناسان اسرائیلی و ناظران به صورت مستقیم حزب الله را به این افتخار که ما مدعی آن نبودیم متهم کردند ! .. برخی طرفهای لبنانی نیز به صورت مستقیم حزب الله را مسئول ارسال این هواپیما دانسته و حملاتشان را آغاز کردند.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد تأکید کرد: حزب الله در حال حاضر این نوع هواپیما را ارسال نکرده، و با توجه به حساسیت اوضاع منطقه با صدور بیانیه ای دقیق ارسال این هواپیما را تکذیب کرد.
وی افزود: اکنون سئوال بزرگ اینجا است که اگر حزب الله این هواپیما را نفرستاده، پس چه کسی مسئول ارسال آن است؟. تا این لحظه صهیونیست‌ها فیلم یا صحنه‌ای ضبط شده از سرنگونی هواپیمای مورد ادعا را ارائه نکرده اند؛ و در رسانه‌ها اعلام نشده که آیا آنها لاشه هواپیمای ادعایی را یافته‌اند یا خیر؟.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: همگان می دانند که حزب الله این شجاعت را دارد که مسؤولیت هرکاری را که انجام می‌دهد برعهده بگیرد، به ویژه اینکه اگر آن کار ضد دشمن صهیونیستی باشد .. این اتهامات برای ما اهمیتی ندارد و آنچه که درباره این هواپیما گفته شد از ارسال هواپیمای ایوب که به تأسیسات دیمونا نزدیک شد و حزب الله مسؤولیت آن را برعهده گرفت، مهمتر نیست!.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه دلیلی برای تأیید ماجرای ورود هواپیمای بدون خلبان به اراضی اشغالی از لبنان وجود ندارد، اظهار داشت: حزب الله هیچگاه کاری را که انجام داده تکذیب نکرده است، حال هر کسی که بخواهد باور کند یا نکند، به خود او مربوط است.
وی تأکید کرد: صهیونیست‌ها تجهیزات راداری و اطلاعاتی قدرتمندی دارند ولی تا این لحظه نتوانسته‌اند مسیر هواپیما و محل   ارسال آن را مشخص کنند ! فرضیه‌های بسیاری وجود دارد و یکی از فرضیه‌های مطرح شده از سوی تحلیل‌گران صهیونیست آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این هواپیما را ارسال کرده است که این فرضیه غیرواقعی و غیرممکن است.
سید حسن نصرالله افزود: فرضیه دوم آن است که بگوییم یک طرف دوست فلسطینی یا لبنانی در لبنان به توانایی ارسال این هواپیمای کوچک به فضای فلسطین اشغالی دست یافته است .. ما اطلاعی از این موضوع نداریم و به دنبال این طرف می گردیم، این یک فرضیه است و نشانه‌ای از آن وجود ندارد.
سید حسن نصرالله گفت: فرضیه سوم آن است که یک طرف غیر دوست و غیر اسرائیلی بدون اطلاع این رژیم و حزب الله این هواپیما را از لبنان یا اراضی غیر لبنانی ارسال کرده است، به این منظور که رژیم صهیونیستی حزب الله را متهم کند و به صورت مستقیم واکنش نشان دهد، و حزب الله را به درگیری با این رژیم بکشاند.
وی ادامه داد: فرضیه چهارم آن است که رژیم صهیونیستی این هواپیما را وارد حریم هوایی لبنان کرده سپس به فلسطین اشغالی بازگردانده و آن را سرنگون کرده باشد، تا از این راه چند هدف روانی و سیاسی به دست آورد .. همانطور که می دانید شبکه های صهیونیستی فعال هستند.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: لبنانی‌ها باید این فرضیه‌ها را بررسی کنند؛ برخی حزب الله را متهم می کنند ولی این اشتباه است؛ از گروه‌های سیاسی خاص که خود را در جایگاه طرفهای متخاصم قرار داده‌اند می‌خواهم مسائلی را که مربوط به رژیم صهیونیستی است به بازی نگیرند؛ گاهی برخی از رجال در اینگونه مسائل منطقشان در حد کودکان است؛ نشانه‌هایی نگران کننده در منطقه وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها