امام مسجد الاقصی: فتوای جهاد در سوریه خیانت است

امام مسجد الاقصی: فتوای جهاد در سوریه خیانت است
جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 11:25

امام مسجد الاقصي تاكيد كرد كه صدور فتواها و دعوت به جهاد در سوريه از سوي كساني كه خود را علماي دين مي نامند، کذب و خیانتی بزرگ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شيخ "صلاح الدين ابوعرفه"، یکی از ائمه جماعت مسجد الاقصی در گفتگو با شبكه تلویزیونی "الميادين"، با تاكيد بر اين كه "جهاد" در میان پيروان يك دين معنا ندارد، گفت: چگونه است که اينك دروازه بهشت را دمشق می دانند، در حالی که ما در همسايگی سوریه و در فلسطين و غزه و بيت المقدس، تحت اشغال اسراييل هستيم و هيچ كسي تا به حال مسلمین را به جهاد در فلسطین دعوت نکرده است.

 

وي افزود: اگر آنهايي كه اين فتواها راصادر مي كنند، صادق باشند، فلسطين اشغالي براي صدور چنين فتواها و دعوتها در اولويت قرار دارد، چرا از 60 سال پیش تاكنون براي آزادی بيت المقدس دعوت به جهاد و صف آرايي نكردند، در حالی که در سوريه دست به چنين اقدامي مي زنند.

شيخ ابوعرفه خاطرنشان كرد: فتواها و دعوت به جهاد در سوريه - كه هر از گاهي از سوي كساني كه خود را علماي دين مي خوانند، صادر مي شود - دروغ و بهتان است و هدفش راضي كردن دشمنان سوريه و دشمنان اسلام است و بايد هرچه زودتر آنها را تكذيب و جعلي بودن گفتارشان را برملا كرد.

 

امام مسجد الاقصي اظهار داشت: گروه هايي كه تحت نام دين به سوريه مي آيند، به شدت از دين و مذهب به دور هستند؛ زيرا هركسي كه تحت هر نامي به دنبال ريختن خون يك مسلمان باشد و پرچم اسلام را عليه برادر خود و ناموس و مال او برافرازد، خائن و دروغگوست.

وي با استناد به حديث پيامبر (ص) که می فرماید "پس از من دوباره به راه كفر باز نگرديد و بعضي از شما گردن بعضي دیگر را نزنند"، اظهار داشت: اين امت دين و كتاب و پيامبري واحد دارند و هركسي كه ميان آنها تفرقه افكند و عليه آنها دست به سلاح ببرد، از اين امت نيست.

 

شيخ ابوعرفه با تاکید بر ضرورت برقراری امنيت و صلح در سوريه و شکست دشمنان خائن و سرخورده، گفت: ما هيچ گاه از گفتن سخن حق خسته نخواهيم شد و با گفتن كلمه حق و سخن راستين از برادرانمان حمایت خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها