در صورت قطعی شدن حمله به این کشور:

روسیه سوریه را به سلاح پیشرفته مجهز می کند

روسیه سوریه را به سلاح پیشرفته مجهز می کند
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 22:46

يك استراتژيست روسي هدف از سفر " جان كري" وزير خارجه آمريكا به مسكو را اعمال فشار بر روسيه جهت موافقت با طرح بركناري بشار اسد از رياست جمهوري سوريه دانست و تاكيد كرد: روسيه، سوريه را در برابر حمله نظامي آمريكا با همه امكانات دفاعي مسلح مجهز خواهد كرد.

"ويچسلاو موتوزوف" روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: غيرممكن است كه روسيه با بركنار كردن بشار اسد رئيس جمهور سوريه موافقت كند، زيرا ديدگاه مسكو بر اساس مخالفت مطلق با هرگونه بحث درباره سرنوشت بشار اسد يا سرنوشت نظام سوري استوار است، از همين منظر، روسيه طرفدار گفت و گو درباره قوانين بين المللي به منظور تضمين حقوق كشورها در دفاع از خود و مخالفت با دخالت در امور داخلي كشورهاست.

وي ادعاي آمريكا درباره موافقت با مصوبات كنفرانس ژنو مبني بر ضرورت يافتن راه حل سياسي براي برون رفت سوريه از بحران را " دروغ محض " خواند و گفت: تفكر آمريكايي بر اساس كنار گذاشتن بشار اسد استوار است و اعلام مي كند كه اگر بشار اسد از رياست جمهوري سوريه كناره گيري نكند، راه حل سياسي براي برون رفت سوريه از بحران را نخواهد پذيرفت و نيروهاي مسلح خود را آماده خواهد كرد تا با سلاح هاي پيشرفته و نوين به جنگ ارتش سوريه بروند.

اين استراتژيست روسي خاطر نشان كرد: آمريكا تا جايي كه طرف مقابل، از خود ضعف نشان دهد، به اعمال فشار ادامه مي دهد اما وقتي متوجه ثبات روسيه در مواضع خود شود و به اين نتيجه برسد كه روسيه تغييري در رويكرد خود نمي دهد، ناچار خواهد شد مواضع كنوني خود را اصلاح كند.

وي سپس با اشاره به طرح كنگره آمريكا براي پيش نويس قانون جديد موسوم به " ثبات در سوريه 2013 "، مهم ترين نكته طرح اين قانون را اشاره آشكار به پشتيباني از گروه هاي مسلح در سوريه با سلاح آمريكايي دانست و گفت: در حال حاضر اين موضوع در مجلس سناي آمريكا در حال بررسي است. نومحافظه كاران، بازها و لابي يهودي در آمريكا باراك اوباما را براي پذيرش موضع گيري تند تحت فشار قرار داده اند.

ويچسلاو موتوزوف سفر كري به مسكو را فرصتي براي رهبران روسيه دانست تا بفهمند كه آيا آمريكا براي اصلاح و تعديل موضع خود آمادگي دارد يا اين كه بر تفكر نظامي گري خود براي حل بحران سوريه پافشاري مي كند. وي تاكيد كرد: اگر آمريكا بر ادامه راهكار نظامي ضد سوريه ادامه دهد، روسيه در روابط خود با سوريه تجديد نظر خواهد كرد و همه تجهيزات و امكانات لازم براي دفاع نظام سوري را در اختيار دمشق قرار خواهد داد.

ديدار "جان كري" وزير خارجه آمريكا با "سرگئي لاوروف" همتاي روس و "ولاديمير پوتين" رئيس جمهور روسيه، پيش از نشستي برگزار مي شود كه قرار است در حاشيه اجلاس گروه هشت در ژوئن ميان پوتين و اوباما و همچنين سفر اوباما به روسيه به منظور شركت در اجلاس گروه 20 در سپتامبر آينده صورت گيرد.

5/7
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها