ارتش عراق مرز سوریه را پاکسازی کرد

ارتش عراق مرز سوریه را پاکسازی کرد
دوشنبه 6 خرداد 1392 - 15:21

العالم - نیروهای مسلح عراقی در عملیاتی گسترده، مرز این کشور با سوریه و اردن را از حضور تروریست های القاعده پاکسازی و مقادیر قابل توجهی سلاح ساخت ترکیه کشف کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند درعملیات گسترده صحرای غربی در مجاورت مرزهای اردن و سوریه ضربه سنگینی را به عناصر القاعده و تروریست های مستقر در منطقه وارد کردند.

نیروهای عراقی پس از به هلاکت رساندن 32 تن از تروریست های وابسته به القاعده و دستگیری 51 تن از آنها از جمله 7 زن، امنیت را به جاده ترانزیتی بغداد با سوریه و اردن بازگردانند.

نیروهای عراقی همچنین دو قرارگاه نظامی صحرایی متعلق به تروریست ها را منهدم کردند و توانستند بزرگترین اردوگاه الانبار موسوم به اردوگاه سیف البحر را به تصرف در آوردند.

در جریان این عملیات دو انبار انواع اسلحه و مهمات سبک و سنگین ساخت ترکیه شامل توپ های ضدهوایی، خمپاره انداز، بمب و اسلحه کشف و ضبط شد.

"حسین المرعبی" نماینده حزب همبستگی ملی در پارلمان عراق به شبکه العالم، گفت: ما به موضعی صریح علیه ترکیه نیاز داریم، زیرا سکوت در برابر اقدامات ترکیه، به اجرای توطئه ای شیطانی برای نا امن کردن منطقه و احیای طرح عثمانی مد نظر سران ترک کمک می کند.

"محسن السعدون" نماینده حزب همبستگی کردستان نیز در مصاحبه با العالم تأکید کرد: ارتش عراق برای دفاع از حاکمیت کشور، با ناآرامی ها مقابله خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها