S-300 تنش در اسرائیل را به اوج رساند

S-300 تنش در اسرائیل را به اوج رساند
جمعه 10 خرداد 1392 - 16:03

العالم - پس از اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی موضوع استقرار موشک های S -300 در سوريه را با جوی متشنج همراه کرد، کارشناسان تسلیحاتی رژیم اشغالگر می کوشند عواقب این رویداد را خنثی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اسرائیلی ها از یک سو می کوشند آماده شدن این موشک ها را پروژه ای طولانی مدت معرفی کنند و از سوی دیگر خواستار ممانعت از استفاده از این موشک ها شدند.

کارشناسان سیاسی رژیم اسرائیل براین باورند که هدف سوریه از تجهیز به موشک های S-300 هدف قرار دادن هواپیماهای اسرائیل در سرزمین های اشغالی است.

در همین حال "یفتاح شافز"، کارشناس تسلیحات در موسسه مطالعات امنیت ملی  تل آویو، در تلاش برای آرام کردن جو متشنجی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد خطرات ناشی از انتقال موشک های S-300 به سوریه و تهدید اسرائیل برانگیخته است.

وی گفت: تحویل نخستین مرحله این موشکها به سوریه به معنای بکارگیری آن و تهدیدی جدی برای ما بشمار نمی آید؛ زیرا بر اساس قرارداد بین روسیه و سوریه، نصب و راه اندازی این موشک ها پس از رسیدن تجهیزات کامل آن، آغاز خواهد شد و این بدان معنی است که نصب و راه اندازی موشک های "S-300" شش ماه به طول می انجامد.

رسانه های مختلف اسرائیلی با انعکاس واکنش های مقام های این رژیم درباره اظهارات بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه المنارحزب الله لبنان، ورود نخستین محموله از موشک های روسی به سوریه را دور از ذهن می دانند.

روزنامه "واشنگتن پست" آمریکا نیز به نقل از ژنرال مایکل هرتزوگ می نویسد: عملیاتی شدن S-300   حتي اگر اولین محموله اش به سوریه رسيىه باشد، ماه ها طول خواهد کشید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها