صدها تن از افراد مسلح در بیت سحم کشته و زخمی شدند

سه شنبه 14 خرداد 1392 - 15:02

خبرنگار شبکه العالم در دمشق از ادامه پیشروی ارتش سوریه در حومه دمشق و درگیری شدید ارتش و گروه های مسلح در بیت سحم و سیدی مقداد خبر داد .

این در حالی است که  نیروهای ارتش سوریه، پایگاه های  نظامی خود را در دو منطقه برزه و جوبر تقویت کرده اند و به عمق این دو منطقه نفوذ و گروه های مسلح را از آن اخراج کرده اند.
گفتنی است درجبهه بیت سحم - سیدی مقداد صدها تن از افراد مسلح کشته و زخمی شدند به گونه ای که نیروهای ارتش، تلاش افراد مسلح برای حمله به دمشق را از سمت جنوب به ویژه پس از تصمیم آنها برای حمله به دمشق از این محور، این طرح را ناکام گذاشتند.
یک افسر نظامی ارتش سوریه که در این نبردها حضور دارد، به خبرنگار العالم گفت: جبهه جنوبی از سمت بیت سحم – سیدی مقداد برای ممانعت از ورود افراد مسلح و نفوذ به شام محاصره شده و درگیری هایی در قلب این دو شهر درگرفت.
گفتنی است نیروهای دفاع ملی هم چنین گروه مسلحی دراردوگاه الیرموک را که درصدد نفوذ به دمشق بودند، هدف قرار دادند  که به کشته شدن 17 تن از افراد مسلح گروه تروریستی جبهه النصره منجر شد.
یکی از نیروهای دفاع ملی به خبرنگار العالم گفت: یکی از دسته های رزمی ما در معرض حمله مسلحانه گروهی تروریستی قرار گرفت به گونه ای که گروه ما پس از کنترل خیابان، کمینی برای گروه حمله کننده ایجاد کرد و توانست همه افراد این گروه را از بین ببرد.
خبرنگار العالم در ادامه گزارش خود تاکید کرد: شاید وضعیت حاکم در ریف دمشق ضرورتا در صورت ملتهب ماندن سایر مناطق  به ویژه با اصرار ارتش بر پایان دادن به درگیری واستقرار دوباره در همه شهرهای سوریه بهبود یابد.
گفتنی است ارتش سوریه دربیشتر صحنه های درگیری به ویژه ریف دمشق، زمام امور را به دست گرفته و حوادثی را رقم زده که پیشروی نیروهای سوری در بیشتر جبهه های نبرد مشرف بر دمشق به ویژه بیت سحم ، جوبر و برزه  از جمله آنهاست.
محافل نظامی نیز اعلام داشتند ارتش سوریه طرح حمله به دمشق را در شرایط فعلی و آینده به ویژه پس از تنگ شدن حلقه محاصره افراد مسلح از منطقه غرب در جبهه داریا خنثی کرده است.
MKH-23:45

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها