جنایت جدید تروریست‌های النصره علیه شیعیان حطله

جنایت جدید تروریست‌های النصره علیه شیعیان حطله
چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 10:01

گروه تروريستي موسوم به جبهه النصره وابسته به شبكه القاعده در جنايت جديد خود در نزديك شهر دير الزور در شرق سوريه، دهها نفر از غيرنظاميان را به قتل رسانده و اجساد آنها را مثله كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، جبهه النصره با شعار انتقام جويي به خاطر شكست اخير خود در شهر القصير گروهي از غيرنظاميان را در اين منطقه ربود.

گروه موسوم به ديدبان حقوق بشر سوريه در اين باره گفت: افراد مسلح 60 نفر از مسلمانان شيعه را براساس رويكردهاي طائفه اي و مذهبي در روستاي حطله در نزديك دير الزور به قتل رساندند و اين روستا شاهد كوچ گروهي مردم در پي اين كشتار است.

درهمين حال، گزارشهاي رسيده حاكي است كه افراد مسلح خانه ها، مساجد و حسينيه را در اين روستا آتش زده و زنان را ربودند.

اين درحالي است كه ارتش سوريه به پيشروي خود به در منطقه ريف شمالي حلب در چارچوب عمليات "طوفان شمال" ادامه مي دهد و گروه هاي مسلح به ويژه جبهه النصره را در مناطق مرزی با تركيه هدف قرار مي دهد و تلاش مي كند كه محاصره دو روستاي نبل  الزهراء را درپي تسلط بر مواضع استراتژيك، بشكند.

درهمين حال، دهها نفر از افراد مسلح خود را به مراجع رسمي در ريف دمشق، دير الزور و شهر الحسكه تسليم كردند كه كار رسيدگي به وضعيت آنها آغاز شده است.

يك تونل نيز در جنوب شرقي بيمارستان تشرين به طول 40 متر در ريف دمشق كشف شد كه افراد مسلح از آن براي نقل و انتقال و انبار كردن سلاح استفاده مي كردند.

همچنین درگيري میان دو گروه تروریستی درپي بروز اختلاف بر سر تقسيم اموال سرقت شده در روستاي دير قانون در دشت بردي نیز باعث كشته شدن اغلب اعضای دو گروه شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها