گزارش العالم از جنایت النصره علیه شيعيان حطله

چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 22:38

خبرنگار شبكه خبري العالم از سوريه گزارش داد: عناصر مسلح جبهه النصره، با ارتكاب فاجعه در حمله به منطقه الحطله واقع در ديرالزور، زنان و كودكان و علماي اين منطقه را سربريدند.

"حسين مرتضي" خبرنگار شبكه العالم از شهر حلب سوريه در باره آخرين اخبار و وقايع اين شهر خاطرنشان كرد: گروه هاي مسلح و عناصر جبهه النصره به منازل شيعيان منطقه الحطله حمله كردند و 60 تن از مردم را از خانه ها بيرون كشيده و به شهادت رساندند و شماری از آنان را سربريدند.

وي افزود: آن ها سپس يكي از علماي اين شهر را به همراه دو تن از پسرانش سر بريدند و در برابر چشم همگان به ضرب و شتم پيكر سربريده او پرداختند و در كنار پيكر روحاني اين منطقه، شعارهايي طائفي و ضدشيعي سردادند و اين جنايت را پاسخي به عمليات ارتش سوريه در القصير و حلب و ديگر مناطق سوريه اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار العالم، عناصر النصره، همچنين شمار بسيار زيادي از ساكنان اين منطقه را گروگان گرفتند ، آن گاه به ايجاد ترس و وحشت در ميان زنان و كودك و قتل شماري از زنان و مردان در برابر چشمان مردم منطقه پرداختند و به منظور برانگيختن فتنه طائفه اي در سوريه، شعارهاي طائفه اي سر دادند.

بنابر اين گزارش ارتش سوريه براي مقابله با قاتلان مردم، به عمليات پاكسازي عناصر مسلح در حومه شمالي شهر حلب ادامه مي دهد و اين عمليات، در حال حاضر در منطقه ياطه العدس جريان دارد. در اين منطقه، درگيري هايي با عناصر مسلح صورت گرفت و گروه هاي مسلح سعي كردند ارتش سوريه را دور زده و تپه هاي راهبردي كفر حمزه و كفر باعل و كفر عبدربه در اين منطقه را تحت كنترل خود در آورند اما ناكام ماندند. اين مناطق توسط ارتش سوريه آزاد شده است.

حسين مرتضي تاكيد كرد كه ارتش سوريه، پيشروي به سمت منطقه المنصوره به منظور پاكسازي اين منطقه از عناصر مسلح را آغاز كرده است.

از سوي ديگر عناصر مسلح، صبح امروز منطقه الزهراء را با گلوله هاي خمپاره هدف قرار دادند و يكي از اين گلوله ها به منزلي مسكوني اصابت كرد و سبب زخمي شدن سه كودك شد.

در مقابل، نيروهاي ارتش سوريه، گروهي از عناصر مسلح را كه در نزديكي مسجد جامع حذيفه در منطقه بستان القصر در حلب سنگر گرفته بودند، هدف قرار داد.
12-17:52
26

پربیننده ترین خبرها